چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق

حوزه/ محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق در اولین اظهارنظر خود بر پیگیری خواسته‌های مردم این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق در اولین اظهارنظر خود بر پیگیری خواسته‌های مردم این کشور تاکید کرد.

وی خطاب به مردم عراق گفت: قدرت من به طور کلی از شما است و به طور ویژه نیز اگر فداکاری ها و شجاعت شما نبود، هیچ تغییری در کشور صورت نمی گرفت.

نخست وزیر جدید عراق ادامه داد: پیش از این، من شهروندی بودم که به آن چه شما برای تغییر انجام دادید افتخار می کردم اما اکنون من نزد شما یک کارمند هستم و یک امانت بزرگ را به دوش می کشم بنا بر این چه من باشم چه دیگری، (به خانه های خود) بازنگردید مگر این که آن چه می خواهید را به دست آورید؛ تظاهرات کنید، شعار سر دهید، اعتراض کنید، این کشور شما است و این حق شما است. 

علاوی افزود: اگر فراکسیون‌ها تلاش کردند نامزدهای خود را بر من تحمیل کنند، با شما صحبت خواهم کرد و این تکلیف را رها خواهم کرد؛ همان گونه که شما تحصیل خود را برای وطن ترک کردید من نیز تکلیف را رها می کنم و بار دیگر یک شهروند عادی خواهم شد که وجدان وی آسوده است؛ در نهایت نیز به شما می گویم که به خیابان آمدید و خواهان وطن هستید، من نیز اگر خواسته های شما را محقق نساختم، شایسته این منصب نیستم.

گفتنی است تلاش ها برای انتخاب نخست وزیر در عراق بارها به شکست انجامیده بود اما این بار طرف های مختلف سیاسی بر سر نخست وزیری علاوی توافق کردند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر نیز انتخاب علاوی را تبریک گفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha