جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به فساد اقتصادی ۳۰ درصدی نمایندگان مجلس، گفت: یکی از دلایلی که برای ردصلاحیت نمایندگان مطرح شده گرفتاری‌های اقتصادی است که حدود ۳۰ درصد می‌شود و این مسائل نباید در مجلس و بین نمایندگان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، گفت: کاندیداهای مجلس باید بدانند که نماینده به عنوان یک مسئول، وظیفه مطالبه‌گری و پیگیری دارد و در حیطه اجرایی نیست.

وی به انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: انتخاب اصلح در هر شرایطی برای انسان‌ها واجب است و قانون‌مداری و پایبند بودن به قانون از مهمترین محورهای انتخاب اصلح است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان بنابر فرمایش امام خمینی (ره) جایز نیست، تصریح کرد: به دلیل جایگاه حساس شورای نگهبان حمله کردن به این نهاد مسئله جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه شورای نگهبان بسیار دقیق عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر فردی نسبت به شورای نگهبان معترض باشد، شورا موظف است مجدد اعتراض او را بررسی کند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان بنابر مستندات صحبت می‌کند، لذا صلاح نیست به نهاد حمله شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف، شورای نگهبان را نهاد خارج از کارهای سیاسی دانست و تاکید کرد: شورای نگهبان اصلا سیاسی عمل نمی‌کند، چراکه برخی از چهره‌های اصول‌گرا ردصلاحیت و برخی از افراد اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شدند.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه شورای نگهبان هیچ گرایش سیاسی نسبت به گروه ها و جناح های سیاسی ندارد، عنوان کرد: شورای نگهبان نسبت به اظهارات خود تعصبی ندارد و به هیچ وجه گرایش‌های سیاسی در این نهاد دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه جریانات سیاسی چون برنامه‌ای برای حل مشکلات مردم ندارند، دست به تخریب جناح‌های دیگر زده و باعث تخریب نظام می‌شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به اینکه جریان‌های سیاسی باید بازوی کمکی نظام باشند، تصریح کرد: جریان‌های سیاسی به جای این‌که نهاد شورای نگهبان و همدیگر را تخریب کنند، برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی داشته و برای جلب نظر مردم رقابت کنند.

حجت‌الاسلام عبادی، به فساد ۳۰ درصدی نمایندگان مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که برای رد صلاحیت نمایندگان مطرح شده، گرفتاری‌های اقتصادی است، که حدود ۳۰ درصد می‌شود و این مسائل نباید در مجلس و بین نمایندگان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: قبلا نیز متذکر شده بودم که فساد در این مجلس رخنه کرده است، البته باید متذکر شد، که هر فردی که رد صلاحیت شده، نباید تصور کرد که حتما فساد اقتصادی داشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف، مجلس فعلی را از نظر مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خوبی ندانست و بیان کرد: نسبت به مجلس قبل در این دوره شاهد فسادهای اقتصادی بسیاری بودیم.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که برخی افراد به جای پاسخگویی به عملکردشان به دنبال مظلوم نمایی و تخریب شورای نگهبان هستند، تاکید کرد: به جای این‌که نسبت به کارهای انجام شده پاسخ‌گو باشند از شورای نگهبان گلایه دارند.

وی در پایان از قوه قضائیه درخواست کرد نسبت به این مسائل توجه کرده و رسیدگی کند تا شاهد مجلس سالم باشیم.

انتهای پیام/ ۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha