جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رستم نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان این که برای سال آتی ۲۶ مرکز و مدرسه فقهی متقاضی برگزاری آزمون متمرکز هستند بیان داشت: ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به انجام می شود و زمان ثبت نام از روز سه شنبه ۹۸/۱۱/۱۵ آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح نقش مراکز و مدارس فقهی در پرورش علمی طلاب و فضلای حوزه و چگونگی ثبت نام در آزمون ورودی این مراکز پرداخت.

وی گفت: مراکز و مدارس فقهی در سال های اخیر در کنار دروس آزاد حوزه های علمیه، نقش بسیار ارزشمندی در توسعه و پویایی فقه و اصول و همچنین برخی از علوم و فنونی که در جریان اجتهاد لازم و ضروری است ایفا نموده اند، این دسته از واحدهای آموزشی با بهره گیری از تجارب گران بهای دروس آزاد که سرمایه بی بدیل و عظیمی در جهت اجتهاد پویا می باشند، توانسته اند در سال های اخیر به تربیت طلاب جوان که در نهایت منتهی به تربیت فقیهان توانمند خواهد شد، اقدام نمایند که همه این توفیقات و اهداف عالیه در پرتو اندیشه های ناب مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری به سرانجام مطلوب خواهد رسید.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: برای نیل به این اهداف، مرکز مدیریت حوزه های علمیه در راستای حمایت و تعامل با مراکز و مدارس فقهی و پس از برگزاری جلسه و مشورت با مدیران این واحد های آموزشی بر خود واجب دانسته تا در راستای پذیرش طلاب جوان در مراکز و مدارس فقهی، همکاری های لازم را انجام دهد که مهمترین آن اجرای فرایند پذیرش متمرکز می باشد که مرکز مدیریت حوزه های علمیه همانند دو سال گذشته اقدام به برگزاری آزمون متمرکز کتبی علمی برای پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نموده است.

 معاون آموزش حوزه های علمیه  با بیان این که مجموع ظرفیت پذیرش مراکز و مدارس فقهی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۷۵۰ نفر می باشد، مطرح کرد: برای سال آتی تعداد ۲۶ مرکز و مدرسه فقهی متقاضی برگزاری آزمون متمرکز بوده اند که نام این مراکز و مدارس فقهی و معرفی اجمالی و شرایط اختصاصی هر کدام به تفصیل در دفترچه راهنمای آزمون ورودی ذکر گردیده است که داوطلبان محترم می توانند با مطالعه دقیق دفترچه راهنما، پنج(۵) مرکز یا مدرسه فقهی را برای شرکت در آزمون انتخاب نمایند.
 

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در ادامه در تشریح برخی نکات برای ثبت نام در این آزمون ها گفت: ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.ir انجام می شود و زمان ثبت نام از روز سه شنبه ۹۸/۱۱/۱۵ الی روز پنجشنبه  ۹۸/۱۲/۸ می باشد.

وی افزود:  آزمون متمرکز در روز جمعه ۹۸/۱۲/۱۶ رأس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد و هر داوطلب می تواند در زمان ثبت نام حداقل یک و حداکثر پنج مرکز یا مدرسه فقهی را از میان مراکز و مدارس فقهی که نام آنها در لیست مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ذکر گردیده است انتخاب نماید، لذا لازم است داوطلبان قبل از انتخاب، ظرفیت پذیرش، شرایط خاص، برنامه های آموزشی، امتیازات و .... اعلامی از سوی مراکز و مدارس فقهی توجه داشته باشند.

معاون آموزش حوزه های علمیه یادآور شد: معرفی داوطلب جهت انجام مصاحبه علمی به هر کدام از مراکز و مدارس فقهی انتخابی، منوط به کسب امتیاز لازم در آن واحد آموزشی خواهد بود و داوطلبان پس از کسب امتیاز لازم در مصاحبه علمی، سوابق تحصیلی و صلاحیت های علمی، پژوهشی و تربیتی، در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین شرایط خاص مراکز و مدارس فقهی، پذیرش نهایی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به نحوه طرح سوالات و منابع آزمون خاطر نشان ساخت: سؤالات به صورت چهار گزینه ای و تشریحی بوده و برای سؤالات چهار گزینه ای نمره منفی لحاظ می گردد و منابع آزمون کتبی و مصاحبه علمی نیز شامل " ادبیات کاربردی در قالب تجزیه و ترکیب"؛ "منطق کاربردی"؛ "فقه (برای دوره بلندمدت، کتاب شرح لمعه باب های صوم، متاجر، نکاح، طلاق و ارث و برای دوره کوتاه مدت، کتاب دروس تمهیدیه باب های صلاة، صوم، بیع، نکاح و طلاق)" ؛ " اصول (برای دوره بلند مدت، کتاب اصول مظفر و کتاب حلقات و برای دوره کوتاه مدت، کتاب الوسیط)"  و "هوش و اطلاعات عمومی" می باشد.
 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسی قربانی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام دروس آزاد رو نوشتید بی دلیل در پاراگراف دوم در حالی که بی بدیل هست تایپیست دقت کن