چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/نشست علمی کنشگری روحانیت در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ نشست علمی سیاسی «کنشگری روحانیت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست علمی سیاسی «کنشگری روحانیت در مجلس شورای اسلامی» عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری و حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در خبرگزاری رسا در قم  برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین  ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این نشست با بیان اینکه کار مجلس ریل گذاری برای مسیر کشور است، گفت: مجلس از هیچکدام از مشکلات کشور تبرئه نمی شود، زیرا همه امور مملکت به مجلس بازمی گردد، از این جهت باید مجلس در تراز انقلاب اسلامی باشد تا بتواند اهداف نظام را محقق کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به اینکه مجلس جای کار فردی نیست، عنوان کرد: نمایندگان باید از مهارت لازم برای موضوع شناسی و جریان سازی برخوردار باشند؛ مجلس ایده آل مجلسی است که قوانینش برگرفته از شرع مقدس باشد، این در حالی است که برخی نمایندگان الفبای مسائل شرعی را هم بلد نیستند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در ادامه این نشست با اشاره به جایگاه روحانیت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قوانین کشورمان باید اسلامی باشد، یعنی با اسلام مخالفت نداشته باشد و از مبانی و متون دینی برگرفته شود؛ امروز اگر افرادی در مجلس باشند که موقع قانون گذاری به بعد اسلامی بودن قوانین توجه کنند، بدون تردید کار شورای نگهبان آسان تر خواهد شد و بازتاب مردمی اش نیز افزایش خواهد یافت.

خاطر نشان می شود:در پایان این نشست خبرنگاران حاضر در این نشست علمی سوالات خود درباره مسائل مهم مجلس شورای اسلامی و فراکسیون روحانیت را از کارشناسان حاضر در این نشست علمی سیاسی پرسیدند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha