جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/نشست علمی کنشگری روحانیت در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ نمایندگان باید از مهارت لازم برای موضوع شناسی و جریان سازی برخوردار باشند؛ مجلس ایده آل مجلسی است که قوانینش برگرفته از شرع مقدس باشد، این در حالی است که برخی نمایندگان الفبای مسائل شرعی را هم بلد نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، عصر امروز در نشست علمی سیاسی "کنشگری روحانیت در مجلس شورای اسلامی" که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد، با بیان اینکه کار مجلس ریل گذاری برای مسیر کشور است، خاطرنشان ساخت: مجلس از هیچکدام از مشکلات کشور تبرئه نمی شود، زیرا همه امور مملکت به مجلس بازمی گردد، از این جهت باید مجلس در تراز انقلاب اسلامی باشد تا بتواند اهداف نظام را محقق کند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز متأسفانه در مجلس شورای اسلامی کسانی هستند که با احکام اسلامی آشنایی دقیقی ندارند؛ امروز برخی نمایندگان برای حضور در مجلس هزینه های هنگفتی صرف می کنند؛ یکی از این نمایمندگان حدود 17 میلیارد تومان هزینه کرده است تا بار دیگر در مجلس حضور داشته باشد.

وی ابراز داشت: شورای نگهبان باید خروجی مجلس را با رأی ولی حاکم قرار دهد؛ مجلس نمی تواند خروجی اش مشوش باشد؛ نمایندگان باید شجاع بوده و منافع شخصی را در نظر نگیرند؛ امروز برخی نمایندگان وامدار جریانات سیاسی هستند و به این دلیل نمی توانند مستقل باشند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس جای کار فردی نیست، عنوان کرد: نمایندگان باید از مهارت لازم برای موضوع شناسی و جریان سازی برخوردار باشند؛ مجلس ایده آل مجلسی است که قوانینش برگرفته از شرع مقدس باشد، این در حالی است که برخی نمایندگان الفبای مسائل شرعی را هم بلد نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه شفافیت یکی از شاخصه های مهم مجلس تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان ساخت: وکیل باید بر رفتار موکل خود نظارت داشته باشد؛ مجلس تراز انقلاب مجلسی است که شفاف باشد و مردم نسبت به رفتار نمایندگان نظارت داشته باشند؛ اگر شفافیت وجود داشته باشد نمایندگان نمی توانند هر کاری انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، تأکید کرد: مجلس می تواند در عرصه حل مشکلات موجود در بخش های مختلف نظام و کشور ایفای نقش داشته باشد.

وی در پایان گفت: اگر نمایندگانی که انتخاب می شوند شاخصه های نماینده تراز انقلاب اسلامی را نداشته باشد، به تبع سایر امور مربوط به مجلس نیز شاخصه های تراز خود را از دست خواهند داد؛ امروز برخی نمایندگان از آگاهی لازم برای عمل به وظایف نمایندگی مجلس برخوردار نیستند؛ نماینده تراز انقلاب باید از مهارت موضوع شناسی برخوردار باشد، این در حالی است که برخی نمایندگان هیچگونه مهارتی در این زمینه ندارند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha