شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش بین المللی اسلام هراسی در مینه سوتای آمریکا برگزار می شود

حوزه/ همایش بین المللی اسلام هراسی قرار است در ۱۷ مارس ۲۰۲۰، دو روز پس از سالگرد حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ، در دانشگاه آگسبورگ در ایالت مینه سوتا برگزار گردد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از استارنیوز، همایش بین المللی اسلام هراسی، ۱۷ مارس ۲۰۲۰، در ایالت مینه سوتای آمریکا برگزار می شود و با گذشت بیش از ۱ سال از تیراندازی تروریستی در مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، جمال فودا امام جماعت مسجد النور، قرار است در این همایش بین المللی سخنرانی کند.

آقای فودا به سخنرانان و کارشناسان بین المللی در دانشگاه آگسبورگ در مینه سوتا می پیوندد تا در مورد چگونگی چالش اسلام هراسی در سراسر جهان به بحث و بررسی بپردازند.

در حملات تروریستی ۱۵ مارس، در دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ که توسط یک نژادپرست استرالیایی به وقوع پیوست، ۵۱ نمازگزار مسلمان جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

 یک هفته پس از تیراندازی، جمال فودا با برگزاری نماز جماعت در پارک هاگلی که هزاران نفر از مردم این کشور از جمله نخست وزیر در آن حضور داشتند، اعلام کرد که چگونه «ایدئولوژی شیطانی» هرگز بر «عشق و وحدت» پیروز نخواهد شد.

وی همچنین در انتخابات هیئت مدیره محلی در ماه اکتبر شرکت کرده و به عضو هیات انجمن شهری هالسول-هورنبی-ریکارتون پیوست.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی (کایر) قرار است میزبانی این همایش را به عهده داشته و هزینه های سفر سخنرانان را پوشش دهد. حسین جیلانی مدیر اجرایی شورا گفت: آقای فودا به دلیل هدایت و رهبری جامعه مسلمانان در کرایست چرچ، به عنوان سخنران اصلی انتخاب شده است.

شورای شهر کرایست چرچ هفته گذشته نیز اعلام کرد: یک مراسم ملی به مناسبت یادبود حمله تروریستی در مساجد ، در تاریخ ۱۵ مارس در پارک هاگلی شمالی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha