جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت فاطمه

حوزه/ حجت الاسلام محمد اسماعیلی مبارکه گفت: حرکت در مسیر سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بی‌شک مدینه ای فاضله برای بانوان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش بزرگ بانوان انقلابی و جشن میلاد کوثر به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و مسئولین کردستان، امروز در سالن آزادی سنندج برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام محمد اسماعیلی مبارکه از اساتید حوزه ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عنوان داشت: نگاه قرآن و اسلام به زن نگاهی از سر احترام  و کرامت می باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: از دیدگاه قرآن زن می تواند خشم دلیرترین مردان را آرام کند که این را باید نعمتی دانست که خداوند در وجود زنان گذاشته است.

حجت الاسلام اسماعیلی مبارکه اظهار کرد: دین مبین اسلام با بیان ارزش واقعی زن، خانواده و اثر وجودی آنها، حقوق خانواده و زن، با تمامی تفکرات جاهلانه مبارزه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تاکید اسلام بر حفظ حجاب از سوی بانوان مسلمان، بیان کرد:  یکی از آثار حفظ عفّت در محیط خانوادگی، پاکدامنی همسر است، زیرا اگر شوهر عفیف باشد، پاکدامنی او در اخلاق و رفتار همسرش نیز تأثیر داشته، او را به سوی خوبی‌ها سوق می‌دهد و به گفته امام صادق (ع) که می فرمایند: « از زنان مردم چشم بپوشید تا همسرانتان عفیف بمانند».

این استاد حوزه  ادامه داد: اگر به دنبال الگو و نمونه کامل یک زن مسلمان هستیم، حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین اسوه برای همه زنان جهان می باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی مبارکه تاکید کرد: حرکت در مسیر سیره این بزرگ بانوی اسلام بی شک مدینه ای فاضله برای بانوان ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha