جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حدائق

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه اوضاع اخلاقی جامعه در حال پس رفت است، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه کنونی، نشأت گرفته از بی حجابی و رعایت نکردن حدود شرعی و الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حمید رضا حدائق، مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز، در جمع طلاب مدرسه علمیه منصوریه با اشاره به آیه ۳۰ و ۳۱ سوره نور اظهار داشت: خداوند در این آیه دو دستور را به زنان می دهد.

وی به ۲ دستور خداوند در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور اشاره و اضافه کرد: خداوند در این آیات می فرماید؛ پیامبر ما! به همه زنان مسلمان بگویید نه به حرام نگاه کنید و نه خود را در معرض نگاه آنان قرار دهید.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز، با تاکید بر کنترل نگاه و رعایت حجاب و عفت در جامعه عنوان کرد: اینکه خداوند چرا می فرماید نگاه خود را کنترل کنید به این دلیل است که ریشه بسیاری از گناهان در نگاه کردن چشم است.

وی با تصریح اینکه چه ضرورتی دارد که جوانان در فضای مجازی نگاه به تصاویر نامربوط کند، بیان داشت: کنترل چشم و نگاه در جوانان باید مورد توجه قرار گیرد، عدم و شرکت حضور در مکان هایی که شرح حال نامشخص است باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حدائق پرهیز کردن با دوستی از افرادی که زمینه فساد در آنان نمایان است را یکی دیگر موارد دانست که جوانان باید به آن توجه کنند.

این استاد حوزه افزود: در این رابطه روایتی داریم که می فرماید با افرادی دوستی کنید که شما را به یاد دین و آخرت بی اندازد، فردی که در هنگام دوستی شما را از آخرت به دور می کند مشخص کرده که به درد دوستی نمی خورد.

وی با بیان ایکه نشست و برخاست با دوستان ناباب بر زندگی شخصی نیز تاثیرگذار است، مطرح کرد: اگر لغزشی ایجاد شود که انسان نتواند جلو خود را بگیرد قطعا شیطان دست بکار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز لغزش در نگاه را یکی از بزرگترین لغزش ها در زندگی دانست و عنوان کرد: امام سجاد(ع) می فرماید اگر می خواهید حق چشم را ادا کنید باید آن را از حرام فرو بی افکنید.

وی با اشاره به اینکه اوضاع اخلاقی جامعه در حال پسرفت است، خاطرنشان کرد: هنگامی که یک جوان در خیابان ها راه می رود باید خود را نظیر یک سرباز در میدان جنگ مسلح کرده باشد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همه باید موازین شرعی را در جامعه حفظ کند، هیچ معنا ندارد که جوانی با لباس بدن نما وارد جامعه شود، پوشش طلاب باید امام زمانی(عج) باشد، طلبه امام عصر(عج) را باید از روی لباس او شناخت.

وی ابراز داشت: یکی از منطق های اشتباهی که برخی بانوان در مشاوره مطرح می کنند این است که ما دوست داریم موی خود را بیرون بریزیم آقایان نگاه نکنند، خداوند می فرماید جوری در جامعه حاضر نشوید که نگاه حرام به سمت شما باشد این منطق قرآن کریم است، لذا در روایتی پیامبر(ص) می فرماید دخترم فاطمه هیچ زنی نیست که بهترین زینت ها را بپوشد از منزل خود خارج شود تا مردم به آن نگاه کنند.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه در پایان گفت: بسیاری از مشکلاتی که در خانواده وجود دارد نشأت گرفته از بی حجابی و رعایت نکردن حدود شرعی و الهی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha