سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عابدینی

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: نباید در دین جزیره ای عمل کنیم و بخشی از آن مانند حجاب را محور قرار دهیم و سایر مباحث مانند عدالت که بسیار مورد تاکید دین قرار دارد را به فراموشی سپرده و یا کمتر توجه نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین ،ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان قزوین که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهارداشت: اگر نگرش‌ها به حوزه‌های دینی مهندسی شده باشد به خوبی می دانیم که نقطه آغاز دعوت به نماز ترویج عفاف و حجاب وسایر فرایض و اعمال دینی از کجا باید باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند زمانی که می خواهد تشویق به عبادت کند، فورا به انسان نمی گوید که عبادت کن! بلکه پروردگار متعال، عالم و ویژگی های خودش را کاملا با نقشه ای دقیق معرفی می کند و سپس انسان مشتاق شناخت و عبادت خداوند خواهد شد.

وی اظهار کرد: حجاب یکی از شاخه های عفاف است و در کرامت انسانی ریشه دارد و کرامت از ریشه تقوا، تقوا از ریشه عبادت و بندگی و عبادت و بندگی از ریشه اعتقادات دینی است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر اعتقادات مردم درست شود و آنها صاحب باورهای اعتقادی و دینی قوی باشند، نیاز نیست که برای نماز خواندن اجباری به میان بیاید، بلکه مردم با اختیار به سمت اقامه دین و اجرای عدالت حرکت خواهند کرد.

وی بر تاکید بر اینکه کرامت ریشه حجاب است اظهار کرد: اگر در برنامه های عفاف و حجاب مراقب کرامت انسان ها باشیم و اجازه ندهیم کرامت آنها آسیب ببیند، حجاب نیز درست می شود و راه حل این مساله را باید ریشه ای و عمیق نگاه کنیم و در کنار موضوع عفاف و حجاب حریت و آزادگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: درب‌های ورود به دین بسیار است اما عدالت و کرامت بیشترین میزان جذب انسان ها را به دین داشته اند و رسول گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع) با رعایت کرامت انسانها و رفتارهای عادلانه انسان های بسیاری را جذب دین کرده‌اند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: نباید در دین جزیره ای عمل کنیم و بخشی از آن مانند حجاب را محور قرار دهیم و سایر مباحث مانند عدالت که بسیار مورد تاکید دین قرار دارد را به فراموشی سپرده و یا کمتر توجه نماییم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: عدالت آنقدر مهم است که خدا می گوید همه انبیاء و کتاب های آسمانی را برای این موضوع نازل کرده ام که مردم با اراده خودشان برای تحقق عدالت برخیزند.

وی ادامه داد:اگر عدالت خواهی در جامعه با جدیت مورد توجه قرارگیرد و صدای عدالت خواهان خاموش نشود کسی اجازه سوء استفاده از بیت المال را پیدا نمی کند و امنیت درجامعه تقویت می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حجاب و کرامت هردو برای ما مهم است اما نمره کرامت بیشتر است و هیچ موضوعی نباید به کرامت افراد آسیب وارد کند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha