جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی،

حوزه/انقلاب اسلامی بی‌شک نقطه عطفی برای ایران، منطقه، جهان اسلام و بشریت به شمار می‌آید که هنوز تمام آثار و نتایج این حادثه بزرگ آشکار نشده است و ان‌شاءاللّه آرمان بزرگ این انقلاب، که تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت قرآن کریم است، به زودی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رحجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بی‌شک نقطه عطفی برای ایران، منطقه، جهان اسلام و بشریت به شمار می‌آید که هنوز تمام آثار و نتایج این حادثه بزرگ آشکار نشده است و ان‌شاءاللّه آرمان بزرگ این انقلاب، که تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت قرآن کریم است، به زودی محقق خواهد شد.

وی پیام انقلاب اسلامی را برگرفته از متن قرآن کریم خواند و گفت: «عقلانیت، معنویت و عدالت برای همه بشریت»، پیام اصلی انقلاب اسلامی است. بی‌تردید، هیچ کتاب آسمانی به اندازه قرآن کریم، انسان‌ها را به علم، عقلانیت، معنویت و اخلاق دعوت نکرده است. در این کتاب آسمانی، ملاک برتری انسان‌ها، علم، دانایی و شناخت رازهای هستی و ایمان به توحید و حقیقت عالم معرفی شده است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: تمدن جدید - متأسفانه- ناهنجاری‌هایی در صحنه بین‌المللی پدید آورده و از عدالت فاصله زیادی گرفته است به نحوی که ما امروز، در سراسر عالم شاهد این بی‌عدالتی هستیم. آرمان ادیان الهی، قرآن کریم، انقلاب اسلامی و تمدن جدیدی که انقلاب اسلامی تحقق آن را پی می‌گیرد، عدالت جهانی و دوری از ظلم است. این وعده الهی است و به لطف خداوند بی‌شک تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته نشان داد می‌توان در کنار سختی‌ها و مشکلات، به قله‌های پیشرفت و شکوفایی دست یافت، ابراز داشت: امروز در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، که به همه عالم تعلق دارد، در کنار همه پیشرفت‌های علمی، پرداختن به علوم انسانی به عنوان زیرساخت تمدن نوین اسلامی، ضرورتی دوچندان دارد  و تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر تولید علوم انسانی با نگاه اسلامی و بومی، براساس این ضرورت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی قرآن کریم را زیربنایی‌ترین منبع برای تولید معارف مورد نیاز جهت شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به این کار بزرگ، وظیفه مراکز علمی ما در دوره جدید است و به لطف الهی، در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، با تأکید بر نقش ویژه «حضرت آیت‌الله مصباح یزدی» در تولید مبانی علوم انسانی مبتنی بر وحی و علوم اسلامی، تصریح کرد: کتب ایشان، از ارزشمندترین و کارآمدترین منابعی است که در زمینه‌های مختلف انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، حقوق، سیاست و... از دیدگاه قرآن کریم در اختیار ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در پایان، ترجمه و نشر این آثار ارزشمند را در جهان، یکی از وظایف مهم جامعةالمصطفی برشمرد و گفت: این وظیفه فضلای ماست که دستاوردهای قرآنی و حدیثی مورد نیاز در شکل‌گیری تمدن جدید اسلامی را، که در حوزه علمیه قم تولید شده است، به عالم ارائه نمایند. این رسالت، یکی از مأموریت‌های مهم المصطفی به شمار می‌آید و در این زمینه تکلیف سنگینی بر دوش داریم.

شایان ذکر است: در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی، ضمن معرفی آثار قرآنی و حدیثی آیت الله مصباح یزدی، با اهدای لوح تقدیر، از خدمات قرآنی معظم له و آثار گران‌قدر ایشان در زمینه‌های قرآنی و حدیثی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha