جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در ۴ دهه اخیر روحانیت مرزهای جغرافیایی را پشت سرگذاشته و امروز به عینه شاهد موج اسلام گرایی در اسلام حتی در خاور دور، آمریکای لاتین و... هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به ماموریت های روحانیت در آغاز گام دوم انقلاب، اظهار داشت: روحانیت و حوزه های علمیه ارکان دین هستند و این امر برای هر کسی بدیهی است و قابل انکار نیست و در مقابل روحانیت و علمای دین نیز وظایفی بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امروز مانند دوران خفقان رژیم پهلوی حوزه ها تنها به مرزهای ایران خلاصه نمی شود و شاهد حضور حوزویان در اقصی نقاط جهان هستیم و آن را باید یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

این استاد حوزوی در ادامه اظهار کرد: در ۴ دهه اخیر روحانیت مرزهای جغرافیایی را پشت سرگذاشته است و امروز به عینه شاهد موج اسلام گرایی در اسلام حتی در خاور دور، آمریکای لاتین و... هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تصریح کرد: توسعه بین المللی حوزه های علمیه کشور در سطوح جهانی، رسالت هایی بزرگ برای ما پیش خواهد آورد.

وی به این رسالت ها اشاره کرد و عنوان داشت: روحانیت باید با وجود هجمه های تبلیغاتی غرب و نیز موج اسلام ستیزی که در سال های اخیر به راه افتاده است، بتواند با علم و جامعیت دینی مبانی اسلام و نیز تفاوت اسلام ناب با اسلام آمریکایی را برای دیگر ملل تبیین و تشریح کند که این می تواند در بلندمدت موج اسلام ستیزی در جهان را کم رنگ و ناکارآمد سازد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: یکی از وظایف روحانیت در عصر کنونی تعامل با سایر ادیان الهی و ارائه راهکاری برای ساخت جهانی بر پایه های معنویات و ارزشهای الهی و انسانی است، البته دشمن در مقابل این تحرکات فرهنگی و دینی بیکار نخواهد نشست، لذا حوزویان باید بتوانند که در مقابل این تحرکات نرم و سخت دشمنان کارنامه قابل قبولی داشته باشند.

این استاد حوزوی ادامه داد: امروز حوزه های علمیه ما در دو مقوله مورد تهاجم دشمن هستند؛ یکی در بحث سخت افزاری و دیگری نرم افزاری که هر دو اینها خطراتی بالقوه محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به لزوم تقویت بنیادهای دینی و فرهنگی در کشور، عنوان کرد: حوزه به عنوان مرکز تقویت و پرورش استعدادهای دینی جهان اسلام نقش بسیاری کلیدی در بحث مبارزه با جنگ نرم دشمن دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: اولین موضوع و اصل که روحانیون و حوزویان باید بدان توجه کنند، دور بودن از جریان های سیاسی است، زیرا جریان های سیاسی در طول تاریخ نشان داده اند که همیشه سرناسازگاری با اصل دین دارند. البته منظور  این نیست که روحانی و طلبه سیاسی نباشد، بلکه منظور این است که طلبه و حوزوی نباید خود را در مسیر جریان های سیاسی قرار دهد که این امر می تواند یک آفت بزرگ برای طلاب و روحانیون محسوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha