جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضایی- پژوهشگاه المصطفی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی «آیت‌الله مقتدایی» و «آیت‌الله اعرافی» را از چهره‌های ماندگار عرصه مجاهدت در المصطفی دانست و ابراز داشت: با انتخاب نام این جشنواره به نام «شیخ طوسی»، در قبال شخصیت والای ایشان نیز مسئولیت داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رضایی» ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از تلاش و مجاهدت المصطفائیان تقدیر نمود و یادآور شد: با بررسی‌های صورت‌گرفته در فرایند علمی سخت‌گیرانه، ممتازین آثار و مقالات در جشنواره مورد تکریم و تقدیر قرار می‌گیرند.

وی به بخش فراخوان موضوع جشنواره اشاره نمود و اذعان داشت: موضوع فراخوان امسال، «خدمات المصطفی و دانش‌آموختگان المصطفی در توسعه و گسترش علوم اسلامی» بود که به همین مناسبت، از دو چهره ماندگار این عرصه تقدیر خواهیم نمود که مجاهدت فراوانی داشته‌اند.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی «آیت‌الله مقتدایی» و «آیت‌الله اعرافی» را از چهره‌های ماندگار عرصه مجاهدت در المصطفی دانست و ابراز داشت: با انتخاب نام این جشنواره به نام «شیخ طوسی»، در قبال شخصیت والای ایشان نیز مسئولیت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رضایی، در ادامه، ضمن تبیین شخصیتی شیخ طوسی، با بیان این که تمام وجود ایشان شور اسلامی و وحدت‌آفرینی و تمدن‌سازی بود، اظهار داشت: وجود مبارک ایشان فوق‌العاده بابرکت بود و امیدواریم با انتساب جشنواره پژوهشی جامعةالمصطفی به نام ایشان، روح بلندش یاریگر حرکت پژوهشی المصطفی باشد.

وی با بیان این که شیخ طوسی، پایه‌گذار حوزه  علمیه نجف بود، خاطرنشان کرد: در ۱۰۵۰ سال گذشته، تأثیر و نورانیت حوزه علمیه نجف، به برکت وجودی قبور اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و تلاش و مجاهدت ایشان بوده است.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی مردم‌شناسی این محدث بزرگ و بنیان‌گذار فقه اجتهادی را از شاخصه‌های این عالم فرزانه عنوان کرد و ابراز داشت: شیخ طوسی در هر زمینه‌ای که وارد می‌شد، در اوج بود. با نگاه به مجموع مطالب ایشان، متوجه عمق نگرش علمی‌اش خواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رضایی، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تشریح فرایندهای برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی، به تنوع ملیتی و زبانی پژوهشگران شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره اشاره نمود و ابراز داشت: آثار ارائه‌شده به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی، از نزدیک به سی زبان بین‌المللی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha