پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومی

حوزه/ عضو هیئت امنای مدرسه علمیه قائم(عج) مشهد گفت: آمریکایی ها باید بدانند که اگر یک تیر به سمت این فرد محبوب شلیک کرده، به سوی همه مردم دوستدار او حمله کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر معصومی، در کنفرانس بین المللی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» در مشهد به ضرورت مقاومت پرداخت و اظهار کرد: انسان در زندگی خود انتخاب و اختیار دارد، ولی در زمانی هست که فقط یک انتخاب دارد، از این رو امروز مقاومت برای ما یک ضرورت محسوب می شود و این مسئله تنها انتخاب ماست.

وی با اشاره به خروج شوروی از افغانستان و سپس ورود آمریکا در شکلی جدید به این کشور، ابراز کرد: در زمان تسلط شوروی کسی اجازه نداشت در سازمان ملل برضد اهداف آن سخن بگوید که این امر در حال حاضر نیز وجود دارد و نمی توان علیه آمریکا صحبت کرد و حتی اسرائیل را محکوم کرد و امروز، این تسلط در ادارات و عزل و نصب های افغانستان نیز دیده می شود.

معصومی، خروج شوروی از افغانستان را دارای امتیاز حیثیتی و انسانیتی دانست که امروزه با ورود آمریکایی ها از دست رفته و در شرایط مستعمره و ناگوار به سر می برد، زیرا یک سلطه و قدرت خارجی به این کشور حمله کرده است که تنها راه حل، مقاومت عادلانه و عاقلانه است.

وی به خصلت ناپسند آمریکایی ها در سه عرصه افغانستان، منطقه و جهان پرداخت و گفت: باید در برابر خوی تهاجم، سلطه گری، تکبر و خودخواهی آن بایستیم، زیرا زندگی تنها به نفس کشیدن نیست بلکه به داشتن آزادی و اختیار است.

 عضو هیئت امنای مدرسه علمیه قائم(عج) مشهد با اشاره به لزوم افشاگری کارهای آمریکا و بیداری امت در موقعیت امروز جهان اسلام، ابراز کرد: این کشور شهید سلیمانی را به شهادت رساند که در دل ها جا داشت. آمریکایی ها باید بدانند که اگر یک تیر به سمت این فرد محبوب شلیک کرده، به سوی همه مردم دوستدار او حمله کرده اند.

وی با اشاره به اینکه محصول آمریکا در جامعه، نابودی اخلاق و خانواده است، گفت: امروز زور و اسلحه در زمین حرف اول را می زند و سازمان ملل بازیچه دست آمریکایی ها شده و زندگی ای مادی، دنیایی و به دور از معنویت ایجاد کرده اند که در نتیجه با موانعی که آنان به وجود آورده اند، زمینه تکامل برای خیلی از افراد، راهی مشکل است.

معصومی افزود: هر کسی باید در مسیر مقاومت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی از توانمندی خویش استفاده کند.

گفتنی است، این همایش در محل مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد با حضور شخصیت های کشورهای اسلامی، علما و طلاب هم اکنون در حال برگزاری است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha