جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش

حوزه/ همایش اربعین شهادت سرداران رشید اسلام سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس با حضور مراجع تقلید و علما از سوی آیت الله العظمی مکارم ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۸در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم اربعین شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شامگاه شنبه با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، علوی بروجردی، فقیهی، بهشتی و حجج اسلام والمسلمین غفوری، ملکی، رفعتی، عباسی، محمدی گلپایگانی، مدنی، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب، سردار حجازی و آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین،  سرمست استاندار قم و جمع کثیری از طلاب و مردم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

ببینید:

گزارش ویدئویی مراسم

گزارش‌های تصویری:

اربعین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس-۱

اربعین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس-۲

حاشیه‌های اربعین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس-۱

حاشیه‌های اربعین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس-۲

فعالیت خبرنگاران در  اربعین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

دوره حضور آمریکا در منطقه به سر آمده است

در این مراسم، دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه پشتوانه لجستیک نیروهای آمریکا در سوریه، عراق است گفت: خاتمه حضور آمریکا در عراق به اتمام حضور آن ها در سوریه خواهد انجامید و  آن ها از این دو کشور به زودی بیرون خواهند رفت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی هم در زمان حیات و هم پس از شهادت منشاء برکات بود، افزود: آنچه که در عراق با حضور پرشور مردم اتفاق افتاد، یک خاتمه خوبی بود برای اختلافاتی که با تحریک آمریکا ایجاد گردید.

دکتر ولایتی تشییع پیکر سردار سلیمانی را در تاریخ اسلام کم نظیر دانست و بیان کرد: آمریکایی ها با این کار خود حماقت بزرگی را انجام دادند، آن ها تصور می کردند که با این اقدام جبهه مقاومت رو به خاموشی خواهد رفت اما آنچه که همزمان و با حضور مردم اتفاق افتاد  نشان داد که آنان باز هم دچار اشتباهات محاسباتی شدند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: شعار علیه رژیم صهیونیستی در سال های اخیر در عراق مرسوم نبوده و این اتفاق موجب شد که مردم عراق علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند که از عراق رفتنی هستند و با توجه به اطلاعات موجود، بخش مهمی از مجلس عراق یکپارچه بر اخراج آمریکایی ها رای دادند؛ همچنین شخصیت های برجسته و صاحب نفوذ عراق نیز با این جریان همراه شده اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل بیان کرد: در سوریه همین روزها بخش های مهمی از استان ادلب آزاد شده و مجاهدان سوری در حال خاتمه دادن به حضور تروریست های النصره هستند و یقینا تروریست ها در روزهای آینده ادلب را ترک خواهند کرد.

دکتر ولایتی با بیان این که پشتوانه لجستیک نیروهای آمریکا در سوریه، عراق است یادآور شد: خاتمه حضور آمریکا در عراق به اتمام حضور آن ها در سوریه خواهد انجامید و به زودی آن ها از این دو کشور بیرون خواهند رفت.

وی ادامه داد: در گذشته طرح های مشابه معامله قرن بسیار بوده که هنوز جوهر آن خشک نشده بود، باطل شد و امروز خواسته یکپارچه مسلمانان آزاد شدن فلسطین است.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن طرحی احمقانه است، آن ها روی چیزی معامله می کنند که روی آن مالکیتی ندارند، گروه های مبارز فلسطین با این طرح به مخالفت پرداخته اند و این طرح رزمندگان فلسطینی را دور یک پرچم جمع کرده است.

وی عنوان کرد: دشمن بخواهد یا نخواهد ایران قدرت اول منطقه بوده و خط تهران، بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین جبهه مقاومت را در خود دارد و این خط ادامه خواهد یافت.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تصریح کرد: سیاست های رهبر معظم  انقلاب از گذشته تا کنون مبتنی بر این بوده که پشتیبان نهضت های اسلامی بوده اند.

آمریکا با ذلت از عراق خواهد رفت

حجت الاسلام والمسلمین صدرالدین قبانچی نیز در این همایش با تقدیر از حاضران در این همایش از جمله آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: در این مراسم یک واژه واحد به کار می بریم که همان ذکر پیروزی است، زیرا شهید سلیمانی با شهادت خود صفحه جدیدی از پیروزی جبهه مقاومت رقم زدند.

امام جمعه نجف بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، قدرت دین و قدرت ملت ها بود. امام خمینی با نظام سیاسی که تاسیس کردند در مقابل استکبار جهانی شرق و غرب ایستادند. امام خمینی(ره) این جمله معروف خود یعنی نه شرقی و نه غربی را سردادند که این مساله یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: عراق پس از سرنگونی رژیم بعث دو گزینه را پیش روی داشت. نخست، برپایی نظام سیاسی وابسته به استکبار جهانی بود که در آن صورت خبری از جنگ و مشکلات نبود. گزینه دوم تاسیس نظام سیاسی مستقل بود. ملت عراق و مراجع عالیقدر عراق گزینه دوم را انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه نجف افزود: تاسیس نظام سیاسی مستقل مبنی بر انتخابات مردمی انتخاب مردم و حوزه و مراجع عراق بود. از روز اول به کشورهای جهانی و استکبار جهانی این پیام ها را دادیم که ما انتخابات را می خواهیم. پیروزی ما در وحدت ملت بود.

امام جمعه نجف بیان کرد: ملت عراق موفق شد که بین مذاهب و قبایل و شیعیان عراق این وحدت را ایجاد کند. در نجف این وحدت ایجاد شد. اگر می خواهیم آزاده زندگی کنیم باید خود را برای مواجهه با استکبار آماده کنیم.

وی گفت: باید خط مقاومت را انتخاب کنیم و خوشبختانه مردم عراق خط مقاومت را انتخاب کردند. وحدت و مقاومت و ایجاد فضای همدلی بین شیعیان و اهل تسنن رمز موفقیت ما است.
این استاد حوزه علمیه نجف افزود: صبرو حکمت رمز پیروزی ما بود. با استفاده از حکمت به سمت جنگ طایفگی کشیده نشدیم و پس از آن شیعیان و اهل سنت در تشکیل دولت شرکت کردند و موفق شدیم نظام سیاسی خود را با شرکت در انتخابات تعیین کنیم.

امام جمعه نجف بیان کرد: استکبار جهانی داعش را آوردند و ماه های مدیدی زمین عراق تحت سیطره داعش بود. آنها جنگ واقعی را با اعلام خلافت به راه انداختند که به حمدالله با عشق امام حسین و کربلا و شعار هیهات من الذله و قهرمانان انقلاب با امر مرجعیت در مقابل داعش به پیروزی رسیدند.

وی گفت: پس از این پیروزی توطئه بزرگ آمریکا در عراق با شکست مواجه شد. تا جایی که ترامپ ناچار شد با سفر به عربستان ریاست یک نشست اسلامی را با حمایت عربستان به عهده بگیرد تا آبروی از دست رفته خود را به دست بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی افزود: امروزه به فتنه داخلی رسیدیم. نه داعش توانست ما را شکست دهد و نه فتنه طائفی.دشمن تلاش کرد که بین خود شیعیان فتنه ایجاد کنند که به حمدالله در این فتنه اخیر نیز پیروز شدیم. فتنه اخیر به پایان رسید. اخیرا ملت عراق در بغداد با حضور ۳میلیون نفر فریاد زدند که آمریکا باید از عراق بیرون برود.

امام جمعه نجف بیان کرد: دشمن اصلی ما آمریکا و اسراییل هستند. گروه های حشدالشعبی پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی به صورت با هم متحد شدند و وحدت را بین خود ایجاد کردند و در مقابل خطر واقعی پیش روی عراق متحد شدند و پارلمان عراق نیز به سرعت به خروج نیروهای آمریکایی از عراق رای داد و این ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با ذکر این مطلب که ما مدیون خون این شهدا هستیم، گفت: در تمام این پیروزی ها، سردار سلیمانی کاملا موثر بود. وی هم در مقابل داعش و هم در مقابل فتنه داخلی تاثیر گذار بود. وی در مقابل فتنه داخلی ایستاد و نقش مثبتی ایفاد کرد.

استاد حوزه علمیه نجف، تقدیر از جمهوری اسلامی گفت: نکته دیگر آن است که فتنه دشمنی بین ایران و عراق نیز به شکست انجامید و دشمنان نتوانستند بین دو ملت تفرقه ایجاد کنند و ما در این فتنه نیز پیروز شدیم و شاهد تشییع باشکوه شهدا در ایران و عراق بودیم.

امام جمعه نجف بیان کرد: امروزه مردم عراق در میدان های شهرها خواهان خروج آمریکا از عراق هستند و این نشانه شکست دشمن در ایجاد فتنه داخلی است. آیت الله سیستانی در بیانیه اخیر خود خواستار استقلال عراق و حفظ حاکمیت ملی عراق و عدم دخالت دشمنان و بیگانگان در این کشور شد.
وی گفت: آمریکایی ها گفتند که ما حاضر هستیم از عراق خارج شویم، ولی محترمانه این خروج صورت گیرد. نکته دیگر آن است که آمریکایی می گویند ما حاضریم خارج شویم ولی خسارت ما را پرداخت کنید. آمریکا امروز توسل می کند به عراق تا پولی به ما بدهید و محترمانه ما را از عراق خارج کنید. آنها از عراق خارج می شوند.

پایان عمر وهابیت و آغاز عصر وحدت جهان اسلام را اعلام می کنم

آیت الله اراکی نیز در این همایش گفت: قرآن کریم بیان می کند دشمنان دین تلاش می کنند که تزویر را جایگزین دین حق کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: انبیا و رسل آمدند تا حکومت، حکومت خدا و فرمان نیز فرمان خدا باشد. آنچه به عنوان مانع در مقابل تداوم و این حرکت بزرگ سربر می آورده است، جریان های تزویری بودکه دین تزویر را جایگزین دین حق می کرده است و در این جایگزینی از ابزار کتمان، تحریف لفظی، تحریف معنوی و مصداقی استفاده می کرده است.

استاد حوزه علمیه  اظهارکرد: در ۲۰۰ ساله اخیر قدرت جهانی دیده شد که در ایجاد دین تزویر خبیث ترین توطئه ها را برجای گذاشت و آن هم استعمار پیر انگلیس بود. وهابیت از جمله این طرح های تزویری بود که برای مقابله با دین حق به وجود آمد. حربه نوینی که از سوی استعمار به کار گرفته شده حربه سخت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: قدرت های تحریفی و قدرت های جنگ علیه حق ترجیح می دهند که از ابزار جنگ نرم استفاده کنند. آنجا که دست به ابزار سخت می برند به آن معنی است که در جنگ نرم خود را ناکام دیده اند. چیزی که در دوران اخیر مشاهده کردیم همین پدیده عجیب و نو در عرصه این جنگ بود که قدرت های استعماری علاوه بر جنگ نرمی که از آغاز انقلاب به کار می بردند به جنگ سخت نیز متوسل شدند.

وی گفت: قرآن کریم بیان می کند که بزرگترین آرزوی انبیا پیاده کرده دین خدا بوده است. وقتی موسی(ع) پس از احساس پیروزی بر فتنه سامری به درگاه خدا دعا می کند از پروردگار می خواهد که این حسنه و حاکمیت دین خودت را برای ما همیشگی و برقرار فرما. در این هنگام پاسخ می رسد که این حاکمیت حسنه برای تو نیست و متعلق به پیامبر خاتم(ص) است.

استاد خارج حوزه علمیه بیان کرد: پیروزی انقلاب به دست یک رهبر فقیه علوی آغاز دوران بازگشت ولایت به اهل بیت(ع) و پایان شب روی طولانی بود. پس از این پیروزی بزرگ عرصه جنگ نرم و سخت، بسیار شدید تر شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  افزود: در این عرصه سخت، مرجعیت بزرگوار و حوزه های علمیه هم عرصه جنگ نرم و هم در عرصه جنگ سخت پیشتاز بودند.

وی با تقدیر از آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهارکرد: این مرجع تقلید پرچمدار قهرمان عرصه مبارزه با تکفیری گری بود. یکی از موثر ترین فعالیت های دفاع در مقابل جنگ نرم تکفیری و در عصر جنگ تمام عیاری که در مقابل دین حق ایجاد شد، آیت الله العظمی مکارم شیرازی با راه اندازی یک نهضت عظیم و کلان مقابله با تکفیری گری حتی الازهر مصر را تحت تاثیر قراردهند. موضع گیری های شیخ الازهر متاثر از مکاتبات با این مرجع تقلید بود. تا جایی که شیخ الازهر بیان کرد که شیعه و سنی دو بال جهان اسلام هستند. همچنین اعلام کرد که وهابیت از جمله طوایف اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: آنچه در جهان اسلام دیدیم جریان آغازین آن در ایران و از بیانات مقام معظم رهبری و حوزه علمیه و پرچمدار این نهضت، آیت الله العظمی مکارم شیرازی انجام شد.امروز در یک عرصه جدید به سر می بریم. هرچند رسانه ها نمی خواهند به این پیروزی بزرگ اقرار کنند.

وی گفت: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در عرصه جنگ سخت پیروز شدند، جنگی دیگر و بسیار سهمگین تر در جریان بود که همان جنگ نرم بود. ما در این جنگ نرم با هدایت های مراجع عالیقدر قم و نجف به پیروزی بزرگی دست یافتیم.

استاد خارج حوزه علمیه با ذکر این مطلب که عمر وهابیت به پایان رسیده است بیان کرد: امروز دیگر خبری از وهابیت فعال و متحرک نداریم. دشمن به خوبی دید که دیگر ابزار وهابیت کند شده است. بنده با اجازه از آیت الله العظمی مکارم شیرازی پایان عمر وهابیت در جهان اسلام و آغاز وحدت در جهان اسلام و همه طوایف را اعلام می کنم.

وی افزود: پیروزی های به دست آمده در عراق پیروزی جریان علی ابن ابیطالب(ع)  علیه جبهه استعمار است.

خاطر نشان می شود: اجرای گروه تواشیح، پخش کلیپ هایی از سخنان رهبر انقلاب و شهید سلیمانی و مرثیه خوانی مداح اهلبیت از دیگر برنامه های این همایش بود.

گفت و گوهای خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه مراسم

مبادا فراموش کنند که این شهدا چه خدماتی برای اسلام و انقلاب داشته اند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در حاشیه برگزاری  چهلمین روز شهادت سپبهد حاج قاسم سلیمانی پیرامون برپایی مراسم یادمان این سردار رشید اسلام افزودند: پیام این همایش آن است که همگان بدانند کسی که در راه اسلام و انقلاب جان فشانی کند همه او را گرامی می دارند و هرگز فراموش نمی شوند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهارکردند: شهدا زنده اند و درس زندگی و ایثار به ما می دهند که بیایید و در مسیر ما گام بردارید و طی طریق کنید.

معظم له بر اهمیت برگزاری یادمان هایی ویژه شهدا به ویژه شهدای جبهه مقاومت تأکید داشتند و گفتند: باید با احیا و برگزاری چنین مراسم هایی نام و یاد شهدا را به ویژه برای نسل جوان زنده نگه داریم که مبادا فراموش کنند که این شهدا چه خدماتی برای اسلام و انقلاب داشته اند و امثال آنان هم ان شاءالله در جامعه پیدا می شود.

شهادت حاج قاسم سلیمانی روح تازه‌ای به انقلاب بخشید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی در حاشیه همایش سرداران رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحوم شهید سلیمانی این‌قدر بزرگ بود که هم حیاتش و هم شهادتش برکات فراوانی داشت و در این تجلیل و تقدیری که از این بزرگوار در مراسم شهادتش در شهرهای مختلف ایران شد می‌توانم بگویم که روح تازه‌ای در انقلاب دمیده شد و به جهان نشان داد که اکثریت مردم ایران عاشق شهادت و نظام هستند.

وی ادامه داد: تشییع پیکر ایشان در طول تاریخ سابقه نداشته است، تشییعی که بر پیکر ایشان در کربلا، نجف، کاظمین، اهواز، مشهد، قم، تهران و کرمان به عمل آمد نشان‌دهنده‌ای عمق علاقه مسلمانان عراق و ملت ایران به ایشان بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی ابراز داشت: البته این تشییع باشکوه نتیجه اخلاص آن بزرگوار نیز بود چراکه جزء برای خدا حرف نمی‌زد و کاری انجام نمی‌داد.

وی بابیان این‌که شهادت ایشان جبهه مقاومت را تقویت کرد، تصریح کرد: ایشان خودش را به خدا فروخته بود و غرق در اخلاص بود و بر همین اساس فکر می‌کرد که اصلاً مسائل دنیوی در نظر ایشان ارزش نداشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: مراسمی که آیت‌الله مکارم شیرازی برپا کردند در نوع خود بسیار مهم بود به‌خصوص در قم که مرکز انقلاب و مقاومت است.

رمز موفقیت حاج قاسم اخلاص، تواضع و عدالت محوری بود

بهرام سرمست در حاشیه آیین چهلمین روز شهادت سپبهدحاج قاسم سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: اگر این مدت را مروری کنید این برکت خون شهید است که از بغداد و تهران تا نیویورک، سخن از سردار شهید جبهه مقاومت است.

رئیس شورای اداری استان قم افزود: تشیع میلیونی این شهید و قهرمان ملی در بغداد، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، قم، کرمان  با حضور همه اقشار و گروههای مردمی نشان از جایگاه رفیع و ملکوتی این شهید بزرگوار داشت بطوریکه جان تازه ای در رگ های انقلاب دمید و دشمنان نظام و انقلاب را بیش از پیش نامید و مأیوس کرد.

استاندار قم ادامه : برپایی مراسم چلهم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آیت الله مکارم شیرازی و حضور علما و بزرگان حوزه همچنین خیل کثیری از مردم بصیر و همیشه در صحنه قم فقط یک معنا و مفهوم دارد که همه برای دفاع از خط شهیدان و امام شیهدان تمام قد ایستاده و همیشه در صحنه حاضر هستیم.

دکتر سرمست، سردار سلیمانی فخر ایران و جهان اسلام توصیف کرد و گفت: شهید سپبهد سلیمانی فخر ایران و جهان اسلام بود یک مجاهد فی سبیل الله فارغ از هرگونه حزب و جناحی خود را در معرض خطر قرار داد تا کشور و مظلومان جهان در آرامش و امنیت باشند در این برهه از زمان آرزوی ۴۰ ساله این شهید زنده نوشیدن شَهدِ شیرین شهادت بود که به این آرزوی دیرینه خود رسیده است او پرچمدار مبارزه با داعش و محور مبارزه استکبار جهانی و مدافع حرم یکی از مهره‌های اصلی مبازره با صهیونیست و گروه‌های تکفیری بودند که چهل روز پیش با شهادت خود نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه پررنگ از دیگر زمان‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

شهیدان حاج قاسم و ابومهدی اسوه های مقاومت اسلامی هستند

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره وخون شهدای والامقامی همچون شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس وظیفه ای بر عهده همه دلدادگان محور مقاومت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کار بسیار ارزشمندی را حضرت آیت الله مکارم شیرازی انجام دادند و همینطور که شاهد بودید علما و شخصیت های برجسته داخلی و خارجی در این مجلس حضور داشتند. این حضور نشان از همدلی، پیوند و وحدت آفرینی خون پاک این شهیدان والامقام جبهه مقاومت است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: زنده نگه داشتن نام و یاد این شهیدان ضرورت دارد و جوانان عزیزمان به این موضوع مهم عنایت ویژه ای داشته باشند که ما امروز در منطقه با پدیده شوم حضور بیگانگان و استکبار مواجه هستیم، در حقیقت انتقام خون این شهیدان آنست که بیگانگان از منطقه اخراج شوند و امیدواریم این اتفاق مهم به برکت خون این شهدا به زودی محقق گردد.

عظمت نام و یاد شهید سلیمانی هرگز از یادها نخواهد رفت

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مورد آثار و برکات برگزاری همایش ها و آیین های بزرگداشت شهدای مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: خداوند را شاکریم که روحانیت و حوزه های علمیه در سطح مرجعیت بزرگوار، چنین مجلس باشکوهی را برگزار کردند که با ادای دینی به جایگاه و عظمت نقش این شهید بزرگوار و شهدای همراه ایشان بود.

وی ادامه داد: حضور پر شور مردم در مراسم تشییع، ترحیم و بزرگداشت سردار سلیمانی از استثنائات در ایران و جهان تشیع بود، به دلیل اینکه در تشییع جنازه ایشان بیش از ۵ مراجع بزرگوار شرکت کردند و همچنین حضور پر رنگ مردم و روحانیت را شاهد بودیم. بعد از شهادت این سردار نیز باز این قصه استمرار دارد و جلسه ای به این باشکوهی با حضور مراجع و نماینده بزرگوار مقام معظم رهبری و همچنین قشرهای مختلفی از فضلا و علما برگزار شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار کرد: برگزاری این جلسات احیای نام شهید سردار سلیمانی و تجلیل از این شهید است و اینکه اجازه ندهیم عظمت اقدامات ایشان فراموش شود؛ اما باید تلاش کرد که این تجلیل ها تعمیق بیشتری پیدا کند و به صرف برگزاری جلساتی نباشد بلکه در همه ابعاد عظمت اقدامات شهید بزرگوار، سردار دل ها و نقش مقاومت و جایگاه و اقتدار ایران در این امر، برای مردم بهتر تبیین شود چون هر چه مردم نسبت به این موضوعات بهتر معرفت پیدا کنند، قدردان تر خواهند بود و پیگیری می کنند که راه سردار سلیمانی عزیز همچنان قوی و نیرومند باشد.

وی در مورد نقش حوزویان در ممانعت از فراموشی قهرمانان ملی چون سردار سلیمانی، گفت: اینکه تصمیم گرفته شد تا اقدامات ارزشمند سردار سلیمانی در کتب درسی عنوان شود، تصمیم و اقدامی بسیار مناسب است. حوزه نیز باید توجه داشته باشد که سردار سلیمانی و امثال اینان قهرمانان ملی یا قهرمانان فرا ملی ما هستند و لازم است که نسل ها این افراد را به خوبی بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: گاهی احساس می شود که در گذشته آنطور که باید نسبت به زنده نگاه داشتن قهرمانان ملی خود اهتمام نکردیم، امیدواریم دستگاه ها و مراکز آموزشی اعم از آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و حوزه علمیه بتوانند در متون درسی به شکلی مناسب این چنین زندگی ها را معرفی کنند و در واقع ادای دینی به قهرمانان ملی و فرا ملی داشته باشند.

برپایی مراسمات یابود شهید سلیمانی، شکل دهنده مکتب شهید است

حجت الاسلام و المسلمین عباسی رفعتی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: امروز دیگر سردار سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و برگزاری این همایش ها و مراسمات می تواند در شکل گیری این مکتب نقش موثری داشته باشد و برای حوزه، حوزویان و همه اقشار مردم مکتب سلیمانی یا به عبارتی مکتب مقاومت، شهادت طلبی، عزت، استقلال و استکبار ستیزی ترسیم و احیا شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم مکتب شهید سلیمانی فراموش شود لذا اینگونه مراسم ها باید همچنان ادامه پیدا کند و همچنان پر شور در حوزه و دانشگاه و با حضور همه اقشار مردم برپا شود. این مراسمات به نوعی پاسداشت خون شهدای سرافراز دفاع از حرم و به ویژه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی است.

سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه گفت: در این مراسم حضور علما و فرهیختگان بسیار پرشور بود، سالن این مراسم مملو از جمعیت بود و این نشان از استقبال بی نظیر از چنین مراسم هایی است. همچنین یاد آور می شوم که در برپایی این همایش مرجع بزرگی چون آیت الله مکارم شیرازی دعوت کننده بودند که این مساله بر عظمت این مراسم افزود.

وی در مورد نقش حوزه های علمیه در زنده نگاه داشتن نام و یاد قهرمانان ملی، گفت: در همایش ها و مراسم هایی که برای گرامیداشت و بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، حوزه های علمیه به خوبی نشان دادند که نه تنها به نسل فعلی بلکه به نسل های آینده نیز باید مکتب سردار سلیمان را معرفی کنیم.

هر اقدام بی خردانه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی پاسخ کوبنده ای خواهد داشت

آیت الله محسن فقیهی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مورد پیام ها و آثار برگزاری مجالس گرامیداشت شهدای مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: اگر در راهپیمایی ها، مراسم ۲۲ بهمن ماه، انتخابات و همچنین مراسم گرامیداشت شخصیت های انقلابی و اسلامی، حضوری پر رنگ داشته باشیم مانند حضور پر شوری که در مراسم تشییع، ترحیم و بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی شاهد بودیم؛ قطعاً دشمنان مأیوس خواهند شد و نقشه های شوم آنان نقش بر آب خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان متوجه شدند که هر ضربه ای به کشور وارد کنند، نتایج آن را خواهند دید. حاج قاسم را شهید کردند و شهادت ایشان باعث شد که مجلس عراق در تصمیمی بی سابقه و تاریخی تصویب کرد آمریکا از کشورش خارج شود و در آینده در تمام منطقه خروج نیروهای آمریکایی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: همه شهروندان کشور وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی دارند که به منظور آسایش و آرامش مردم در زندگی، اقتدار کشور را تقویت کنند و این اقتدار در صورتی حاصل می شود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس آینده حضور حداکثری داشته باشیم و همچنین در مراسمی که برای افراد انقلابی و اسلامی گرفته می شود به بهترین نحو شرکت کنیم.

یکی از بهترین راههای ترویج حقیقت، ترویج و معرفی پیروان حقیقت است

آیت الله محمدعلی گرامی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سپبهد حاج قاسم سلیمانی که توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزارشده بود، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهارکردند: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در واقع ترویج حق و حقیقت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه دادند: ترویج حقیقت یکی از بهترین امور است و یکی از بهترین راه های ترویج حقیقت، معرفی و ترویج پیروان حق و حقیقت است، هر چقدر ما این مراسمات را با شکوه تر برگزار کنیم اثرگذاری و تأثیری پذیری آن بهتر است.

خون شهید سلیمانی، حمایت از نظام و تبعیت از رهبری را حیات دوباره بخشید

آیت الله مرتضی مقتدایی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سپبهد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که به همت آیت الله مکارم شیرازی برپا شده بود، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: خون شهید سلیمانی بیداری مردم را رقم زد و اینکه می بایست از نظام و انقلابشان حمایت و از رهبری معظم انقلاب ضمن حمایت تبعیت داشته باشند.

دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه افزود: شهادت فرمانده برومند سپاه اسلام، وحدت و انسجام را در جامعه حیات بخشید و بار دیگر یأس و ناامیدی را به اردوگاه دشمنان آورد چرا که در سایه همین همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت می توانیم بر مشکلات به حول و قوه الهی فائق آییم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: شهید سلیمانی از هیچ خیرخواهی برای امت اسلام دریغ نکرد وامروز نیز خون پاک این مجاهد فی سبیل الله وحدت امت اسلامی را رقم زده است.

آیت الله مقتدایی گفت: برپایی مراسم بزرگداشتی از سوی یک مرجع بزرگواری تقلید و حضور گسترده فقها، علما و طلاب حوزه های علمیه همراه با اقشار مختلف مردمی از برکات خون این شهید بزرگوار است که همه در چنین محفلی نورانی حضور پیدا می کنند و در سایه مرجعیت از نظام، انقلاب و رهبری معظم تبعیت و حمایت می کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین افزود: شهید سلیمانی هرگز دامانش را به سیاست ورزی های معهود نیالود و پیوندش را فراتر از تعلقات قومی، مذهبی و حتی جناحی، با همه دلسوزان جهان اسلام حفظ کرد و از هیچ خیرخواهی ای برای امت اسلام، دریغ نکرد و با عنایت حق تعالی به خواست قلبی اش رسید.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha