سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از خطوط تولید گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز ۲۳ بهمن ماه، در بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه برای عبور از بحران ها و مشکلات اقتصادی باید خودباور و خوداتکا باشیم، گفت: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همت و استعدادهای متخصصان داخلی در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی به کار گرفته شده است تا تولید ملی رونق یابد.

امام جمعه تبریز، وابستگی به درآمدهای نفتی را خیانتی بزرگ از سوی رژیم پهلوی عنوان کرد و افزود: براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که راه برون رفت از مشکلات را در عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی تبیین فرموده اند، باید تولید داخلی رونقی روزافزون داشته باشد تا وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

وی، یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را مصرف تولید داخلی دانست و اظهار کرد: ترویج فرهنک مصرف تولیدات ملی و جلوگیری از اسراف در جامعه از دیگر الزامات تحقق این راهبرد است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه برای تحقق راهبرد مقاوم سازی اقتصاد باید بانک ها وارد میدان شوند، ادامه داد: ارائه تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و کارآفرینان راهی برای عبور از شرایط سخت اقتصادی در شرایط کنونی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی دولت نباید دست‌اندرکار امور اقتصادی باشد، بلکه این مهم را باید به مردم واگذار کرد.

وی با تأکید بر اهلیت افراد در واگذاری ها، گفت: تنها داشتن منابع مالی بیشتر نباید ملاک واگذاری مجموعه های اقتصادی به افراد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالقوه گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز برای تولید و صادرات محصولات با کیفیت به بازارهای داخلی و خارجی، افزود: افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی با بکارگیری امکانات فنی و مهندسی و ایجاد اشتغال در سطح استان از اولویت های این مجموعه باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی فداکار، متدین و پرتلاش و جوان یکی از اصلی ترین اولویت ها است، تصریح کرد: تا نیروی انسانی با انگیزه و قوی وجود نداشته باشد تلاش ها برای رسیدن به اهداف ترسیم شده نتیجه بخش نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha