سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
همایش مکتب مقاومت

حوزه/ دکتر الراشد در همایش مکتب مقاومت بیان داشت: ما مقاومت را از امام خمینی(ره) یاد گرفته ایم که با قدرت معنوی و دست خالی ارتش پهلوی را شکست داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دکتر الراشد الراشد از معارضان بحرینی و رئیس دفتر سیاسی جریان العمل الاسلامی در همایش مکتب مقاومت که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی که در مجتمع فرهنگی نور شهر مقدس قم  برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: استکبار جهان خوار بعد از پیروزی در جنگ جهانی راه استثمار کردن ملت ها را با شیوه کوچک کردن کشور ها پی ریزی کرد.

وی ادامه داد: استراتژی تقسیم کردن و کوچک کردن کشورها های منطقه تنها استراتژی استکبار جهانی نبود، بلکه از بین بردن وحدت و ایجاد تفرقه از دیگر نیات شوم استعمار بود که طی سالیان دراز به مرحله اجراء گذاشت.

این فعال بحرینی بیان داشت: اضافه بر ایجاد کوچک سازی کشورها و ایجاد مرزهای جغرافیایی جدید علیه کشورهای منطقه، به ایجاد مرز های فکری و روانی اقدام کرد تا ملت ها  با دست خودشان، خودشان را نابود کنند و در واقع این یک مرز جدید استکباری بود که توسط آنها ایجاد شد.

این معارض بحرینی توضیح داد: استکبار جهانی و بویژه صهیونیسم جهانی با جنگ و خونریزی در بین ملت های مسلمان منطقه توانست آتش فتنه را در منطقه روشن کند و نتیجه این شد که از دهه های گذشته این جنگ ها و خونریزی ها را مشاهده می کنیم و امروز هر جایی را که نگاه می کنیم آتش  در کشورهای مختلف از قبیل بحرین، تونس، افغانستان، سوریه و لبنان  وحتی کل اسلام قابل مشاهده است.

دکتر الراشد الراشد اظهار داشت: در این کشور های اسلامی می توان آثار شوم استکبار را دید، یک منظره و نمادی از خون ریزی ضعیف کردن امت اسلام را می توان دید که توسط دشمن برای ناتوان کردن امت اسلام ایجاد شده است تا امت اسلام نتواند از توانایی های خود به نفع احسن استفاده بکند.

وی ادامه داد: دشمن حتی به این موارد نیز بسنده نکرد و اقدام به ایجاد یک نظام سیاسی و نظامی  کرد برای اینکه بتواند این سیطره خود را افزایش دهد لذا یک گروهی از مزدوران را در منطقه گمارد تا بتواند حافظ منافع استکبار باشد.

این مبارز بحرینی افزود: خطرناک تر از قضیه تقسیم کشور ها اسلامی به بخش های کوچکتر توسط دشمن، ایجاد نا امیدی و سعی  در فرهنگ زدایی ملت ها کرد با عنوان اینکه ما توانایی استفاده از منابع خود را نداریم و در واقع ضعیف هستیم و قبول کنیم که شکست خورده ایم و این شکست را قبول و باور کنیم.

دکتر الراشد الراشد با یادآوری نهضت امام(ره) بیان داشت: مسلمانان این وضعیت استضعاف را داشتند تا اینکه بالاخره خورشید جدیدی طلوع کرد و جنبش جدیدی ایجاد شد و تمام سعی خود را برای عوض کردن این واقعیت تلخ به کار برد و درنتیجه یک جهاد فرهنگی جدیدی بوجود آمد و در رگ های جهان اسلام سرایت کرد.

وی با بیان اقدامات بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید کرد: می توانم بگویم مهمترین دست آورد امام فقط ایران و جمهوری اسلامی ایران نبود بلکه به وجود آوردن فرهنگ ما می توانیم در کل امت اسلام و بلکه در کل جهان بود.

فعال سیاسی بحرینی با یادآوری وضعیت امت اسلام در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توضیح داد: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد ما کجا بودیم و چه وضعیتی داشتیم؟ مجموعه ای از مستضعفان بودیم که تمام ثروت مادی و معنوی ما را به غارت برده بودند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امت اسلام هیچ سردار و رهبری نداشت و الان در این سالن تصاویر مبارک شهدا و رهبران دیده می شود که ثابت میکند که توانستیم با این رهبران شعار توانستن را فریاد بزنیم و این ها این شعار را برای ما معنا کردند.

وی خطاب به حاضران در این همایش تاکید کرد: مسئولیت اول ما این است که باور کنیم در مقابل استکبار جهانی رهبران و سردارانی داریم که می توانند سرزمین های اسلامی را به مسلمانان و صاحبان اصلی آنها برگردانند و بگذارید به صراحت بگویم که آمریکا تمام تلاش خود را میکند تا در تمام سرزمین ها دخالت کند و آنها با تمام قدرت مقابله میکنند از کسی که جلوی استکبار جهانی بایستد. استکبار می خواهد محورمقاومت را از بین ببرد و تمام هزینه های خود را به این کار متمرکز کرده است و باید هوشیار باشیم.

دکتر الراشد الراشد با بیان وحدت بین امت اسلام اظهار داشت: امروز از محور مقاومت یک نمونه بسیار زیبایی از وحدت در جهان اسلام شکل گرفته است که مسلمانان در کنار یکدیگر اعم از سوری، یمنی، افغانی و ایرانی در حال جهاد هستند و کنار همدیگر شهید می شوند معلوم می شود که ما در راه حق قدم گذاشتیم.

وی با بیان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: با شهادت حاج قاسم و همراهان ایشان، استکبار نشان داد که می خواهد این وحدت را از بین ببرد و برای او این محور مقاومت که محور وحدت آفرین است مهم است و باید این محور را حفظ کنیم و با قدرت ایستادگی کنیم.

دکتر الراشد الراشد با توضیح مختصری از وضعیت کشور بحرین اظهار داشت: ما چند روز دیگر در سالگرد مقاومت مردم بحرین در برابر جنگ ارتش چند کشور که برای مقابله با مردم بحرین به کمک نظام خودکامه بحرین وارد این کشور شدند قرار داریم و این مقابله مردم بحرین به خاطر آن اعتماد به نفسی که رهبر ایران به ملت بحرین داده است. نه سال است که در مقابل نیروهای نظامی عربستان و پاکستان و اردن و مزدوران بعثی ایستادگی کردیم و فقط نیروی معنوی امام(ره) و مقام معظم رهبری برای ما قوت و قدرت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما مقاومت را از امام خمینی(ره) یاد گرفته ایم که با قدرت معنوی و دست خالی پنجمین ارتش را که پهلوی بود را شکست داد و پیروز شد و الان هم مقابله با ارتش رژیم صهیونستی است که بر این ارتش نیز پیروز خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha