جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن میلاد حضرت زهرا

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: عوامل محیطی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری امروز بر سر راه بانوان و زنان جامعه اسلامی قرار دارند که این عوامل همان راه گمراهی هستند؛ به همین دلیل تمسک به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند بانوی مسلمان را در برابر این تهدیدات فرهنگی و اعتقادی بیمه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از استان کردستان، علی اصغر دریایی شب گذشته در مراسم جشنی که به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) در مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: باید گفت که حضرت فاطمه(س) یکی از زنان بزرگ عالم بشریت است که همتایی برای وجود مبارک ایشان پیدا نمی شود.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: این بانو در بسیاری از جهات الگویی کامل و جامع برای زنان مسلمان و حتی دیگر ادیان است.

دریایی بیان داشت: اخلاق و منش انسانی، اسلامی و اجتماعی این بزرگ بانوی اسلام موجب شده که وی به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین اسوه ها و الگوها برای زنان شناخته شود و هر کسی که در مسیر این بانوی بزرگ حرکت کند سعادت دنیوی و اخروی نصیبش خواهد شد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه زن مسلمان باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود در زندگی قرار دهد، بیان کرد: متاسفانه عوامل محیطی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری امروز بر سر راه بانوان و زنان جامعه اسلامی قرار دارند که این عوامل همان راه گمراهی هستند، از این رو تمسک به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند بانوان مسلمان را در برابر تهدیدات فرهنگی و اعتقادی بیمه کند.

وی گفت: چه الگویی بهتر از حضرت فاطمه زهرا(س) می توان برای زنان عالم تجسم کرد! بانویی که زندگی خود را وقف اسلام، اخلاقیات و معنویات کرد.

دریایی در بخش دیگری با اشاره به جایگاه زن در دین مبین اسلام، عنوان داشت: بالعکس آنچه که دشمنان به ویژه جوامع لیبرال تبلیغ می کنند، زن در جامعه اسلامی از آزادی کامل برخوردار است البته این آزادی در چارچوب قوانین الهی و انسانی می باشد و آزادی لجام گسیخته همانند آزادی زن در جوامع غربی نیست.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان اظهار داشت: زن در جوامع غربی به دیده یک کالا نگریسته می شود با این وجود می بینیم که آنان بر زن مسلمان خرده می گیرد و وی را منزوی، بدون حقوق و ... معرفی می کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر مقایسه ای تاریخی درباره نقش زنان مسلمان و غربی داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که در جهان اسلام بانوان و شیرزنان بسیاری داشته ایم که سرنوشت تاریخ را کاملا تغییر داده‌اند که بارزترین این زنان را می توان بانو فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و ... عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha