جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انسیه شاه حسینی
انسیه شاه حسینی

حوزه / یک گارگردان سینما و تلویزیون گفت: فردی که می‌خواهد درباره سردار حاج قاسم سلیمانی فیلمی بسازد، باید در گام اول آرمان‌های او را باور داشته باشد.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: درباره سینمای دفاع مقدس ما تا به امروز بسیار مصاحبه کردم، اما این سخنانی که از طرف من و فیلمسازانی که دغدغه این حوزه را دارند مطرح می‌شود نتوانسته تاثیر گذاری لازم را داشته باشد، چون انگار قرار نیست در این زمینه گوش شنوایی پیدا شود، اما به نظرم با اتفاقی که اخیراً در کشورمان رخ داده باید به خود آییم تا بتوانیم سینمای کشورمان را بار دیگر به سمت ارزش‌های انقلابی خود هدایت کنیم.

وی افزود: با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دنیا به نوعی تحت تاثیر قرار گرفت، چون حاج قاسم فردی بود که توانست دست گروهکی خشن را از بسیاری از کشورها کوتاه کند، اما این حقیقت باید با زبان سینما برای مردم همه جهان روایت شود تا آنها به شکلی درست از آنچه رخ داده آگاه شوند، به‌ویژه که بدخواهان نظام مطمئنا سعی خواهند کرد با زبان سینما، حقیقت را به گونه‌ای دیگر ترسیم کنند.

کارردان فیلم «شب به خیر فرمانده» تاکید کرد: در این میان سینمای آمریکا به عنوان بلندگوی کاخ سفید اهرمی در دست دشمنان انقلاب است تا بخواهند چهره‌ای دیگر از حاج قاسم در فیلم‌هایشان نشان دهند، البته بسیاری از مردم دنیا از حقیقت آگاه هستند، اما نمی‌توان نقش تبلیغات را در این میان نادیده گرفت و به بهانه این‌که مردم واقعیت را می‌فهمند در این حوزه کم‌کاری کرد.

این فیلمساز تاکید کرد: وقتی از ساخت فیلم درباره انقلاب اسلامی حرف می‌زنم، منظورم تنها چند فیلم سینمایی یا تلویزیونی نیست، بلکه کارهایست که در استانداردهای جهانی تولید شود، نظیر فیلم سینمایی «چ» که در آن آنچه بر شهید چمران گذشته را نشان دادیم. موضوعی دیگری که به روی آن تاکید ویژه دارم به تلویزیون مربوط می‌شود. ساخت یک سریال با کیفیت یکی از الزامات مهم است، چون دیگر مخاطبان سریال‌های تلویزیونی تنها کشورهایی که در آنجا اثر تولید می‌شود، نیستند، بلکه مجموعه تلویزیونی هم مخاطب جهانی پیدا کرده‌اند. گواه این امر را هم می‌توان در سریال‌هایی که هم اکنون از دیگر کشور در ایران پخش می‌شود، مشاهده کرد.

شاه‌حسینی تاکید کرد: برای ساخت فیلم یا سریالی درباره حاج قاسم سلیمانی، لازم نیست که اغراق شده به ایشان بپردازیم، چون اگر بتوانیم گوشه‌ای واقعیت را هم نشان دهیم به نظرم توانسته این عظمت حاج قاسم را نشان دهیم، چون معتقدم بزرگی این سردار اسلام به اندازه‌ای است که در یک اثر نمایشی نمی‌توان به صورت کامل بیان شد. نکته دیگری که در این میان وجود دارد به چگونگی ساخت این تولیدات بر می‌گردد. کارگردانی که می‌خواهد سازنده فیلمی درباره حاج قاسم باشد حتماً باید آرمان‌های این سردار آسمانی را بشناسد، والا به صرف این‌که یک سینماگر به لحاظ فنی داشته‌های وسیعی دارد، نمی‌شود کاری در خور توجه در این رابطه تولید کرد.

این سینماگر در انتهای سخنانش تاکید کرد: سینمای ایران مدتهاست که راهی دیگر را در پیش گرفته و چندان موضوعات ارزشی برایش جایگاهی ندارد. برای همین باید یک خواست و اراده جهادی همانند آنچه در ابتدای انقلاب رخ داد بر سینما حاکم شود تا مجدد ما شاهد اتفاق خوبی در سینما باشیم. این خواسته نیز با یاری مسئولان، سینماگران و اهالی رسانه قابل انجام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha