جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه خروجی حوزه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود، گفت: حیات و پویایی حوزه های علمیه در گرو تحقیق و پژوهش است و طلاب برای موفقیت در حوزه تبلیغ، باید خود را به سلاح مطالعه، تحقیق و پژوهش مجهز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در اختتامیه سومین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره) لرستان، در دانشگاه فرهنگیان با تبریک میلاد باسعادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: تبلیغ، تبیین و اشاعه سبک زندگی حضرت زهرا(س) تضمین کننده استحکام نهاد خانواده است و در این خصوص مبلغان باید به تبلیغ و روشنگری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در خصوص تحقیق و پژوهش، سفارش و توصیه های بسیاری کرده است، افزود: اهداف اسلامی و سیره علما و بزرگان حوزوی باید همواره مدنظر طلاب و پژوهشگران جوان باشد و طلاب با مراجعه به تحقیقات علما و بزرگان دینی به عنوان منابع غنی و مهم، تحقیقات و پژوهش ها را انجام دهند. 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به خدمات وافر علامه حلی(ره) به جهان اسلام، بیان داشت: ایشان عمر خود را در راه تحقیق و پژوهش های مهم و اساسی صرف کرد و قریب به ۱۲۰ جلد کتاب را از خود به یادگار گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه خروجی حوزه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود، خاطرنشان کرد: حیات و پویایی حوزه های علمیه در گرو تحقیق و پژوهش است و طلاب برای موفقیت در حوزه تبلیغ، باید خود را به سلاح مطالعه، تحقیق و پژوهش مجهز کنند. 

وی با بیان اینکه طلاب با مطالعه و تحقیق مستمر به رونق و نشاط علمی پژوهشی در حوزه ها کمک کنند، گفت: طلاب باید با مهارت افزایی فنون تحقیق و پژوهش علمی و کارآمد، در راستای خلق آثار فاخر و متناسب با نیازهای جهان اسلام همتی جهادی و والا داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم تسلط کامل اساتید به دانش و مهارت پژوهشی، افزود: اساتید پژوهش باید مستمر در حال تحقیق باشند تا بتوانند طلاب جوان را در این راه یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان با اشاره به اینکه آثار و پژوهش های حوزوی باید به تحقق اهداف اسلامی در عرصه بین المللی منجر شود، خاطرنشان کرد: تحقیقات و پژوهش های حوزویان باید پاسخگوی شبهات جهان در ابعاد گوناگون باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha