پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فصلنامه

حوزه/ نودوششمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی نقدونظر به همت پژوهشکده فلسفه و کلام و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه نودوششمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «نقدونظر» مربوط به زمستان ۱۳۹۸ منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http:jpt.isca.ac.ir نمایه گردید. 
«نقش نظریه ‌«معنا» در تبیین هشام بن حکم از ماهیتِ ارادۀ خدا» نوشته اکبر اقوام کرباسی و محمدتقی سبحانی؛ «بررسی و نقد قیاس غایب بر شاهد بر نظریه زیادت صفات بر ذات الهی» به قلم بهروز محمدی منفرد و حسین رستمی؛ «بررسی انتقادی دیدگاه فنایی دربارۀ حجیت ظنون عقلی» اثر حسین کامکار؛ «بررسی انتقادی نافرمانی مدنی از منظر برخی فیلسوفان یونان باستان و عصر روشنگری» نوشته علیرضا آل‌بویه و ابوالفضل سامانلو ازجمله مقالات این شماره است.
همچنین «رابطه لذت، فضیلت و سعادت در اندیشه سنکای رواقی و امام خمینی(ره)» نوشته احمد کریمی و مرضیه اسماعیلی؛ «ارزیابی رویکرد فایده‌ گرایی کلاسیک به مسئولیت‌اخلاقی نسبت به دیگران» به قلم محمدامین خوانساری، محسن جوادی و هادی صادقی؛ «تبیین اخبار طینت: توریه یا جبرگرایی؟» اثر حسین‌علی یوسف‌زاده، سیدمحمدکاظم طباطبایی و محمد غفوری‌نژاد از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha