جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آئین معارفه قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های سه‌گانه خراسان گفت: با توجه به مقدماتی که در شورای سیاستگذاری امور مساجد خراسان بزرگ فراهم شده، زمینه استقلال خراسان شمالی در امر رسیدگی به امور مساجد فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد وفایی امروز در مراسم معارفه قائم‌مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی با اشاره به مهجوریت نهج‌البلاغه در جامعه، بر رفع این مهجوریت تأکید و اظهار کرد: کتاب شریف نهج‌البلاغه که به تعبیر امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین کتاب انسان‌سازی بعد از قرآن کریم است باید بیش از این در جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

وی با بیان اینکه این کتاب به تعبیر رهبر انقلاب پشتوانه حل همه مشکلات امروز ما است، افزود: باید اهتمام ویژه‌ای به نهضت نهج‌البلاغه خوانی و نهج‌البلاغه دانی در کشور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام وفایی خاطرنشان کرد: به‌ حق باید این کتاب مهجور و مظلوم را خواند، زیرا تاریخ بیش از هزار ساله نهج‌البلاغه نشان می‌دهد که هر کس این کتاب را خوانده به آن علاقه‌مند و وابسته شده است.

وی با اشاره به رسالت روحانیت در این زمینه، اظهار کرد: یکی از مراکزی که به‌خوبی می‌توانند به این موضوع عنایت داشته باشد مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: روحانیان فعال در این نهاد بخشی از مسائل فرهنگی جامعه را عهده‌دار هستند و بخشی از آن‌ها مسئولان فرهنگی شهرها و استان‌ها هستند که می‌توانند پشتوانه بزرگی برای این حرکت و پای کار آوردن نیروهای مختلف در راستای خارج کردن نهج‌البلاغه از مهجوریت باشند.

حجت‌الاسلام وفایی اظهار کرد: متأسفانه ما شب و روز به فکر رشد مادی و اقتصادی و معیشت خانواده و جامعه هستیم اما کمتر به فکر رشد فکری و فرهنگی خودمان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولان به میدان آمده و کمک کنند تا حرکتی که شروع شده است جهانی شود، تصریح کرد: باید در امور مساجد و مراکز فکری، فرهنگی و حوزوی این حرکت شروع شود تا هر کدام بتوانیم گوشه‌ای از این حرکت نورانی را بگیریم و اسباب خیر و برکت برای خودمان و نسل جوان جامعه باشیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت استقلال کامل خراسان شمالی در زمینهٔ رسیدگی به امور مساجد تأکید کرد و گفت: اگرچه همه ما نسبت به امام رضا(ع) علقه داریم، اما با توجه به مقدماتی که در شورای سیاستگذاری امور مساجد خراسان بزرگ فراهم شده، زمینه استقلال استان خراسان شمالی در امر رسیدگی به امور مساجد کاملاً فراهم شده است.

وی افزود: البته برخورداری از سفره امام رضا(ع) برای این استان تداوم دارد؛ اما انتظار این است که مسیر حرکت را برای مدیر جدید به‌گونه‌ای فراهم کنند که استقلال کامل امور مساجد خراسان شمالی محقق شود.

حجت‌الاسلام وفایی خاطرنشان کرد: باید امور مساجد خراسان شمالی در خود استان اداره شده و پشتیبانی لازم صورت گیرد تا زمینه‌های بهره‌برداری بهتر فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha