پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 886724
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
بیانیه

حوزه/ حوزه علمیه همدان با صدور بیانیه ای ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات، عدم حمایت خود از جریان یا فرد خاصی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حوزه علمیه همدان با صدور بیانیه ای ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات، عدم حمایت خود از جریان یا فرد خاصی را اعلام کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها ...؛ نساء/ ۵۸»

دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ روز حماسه آفرینی و تالش مجدد هر ایرانی برای تحکیم اقتدار میهن عزیزمان ایران است.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه همبستگی و همراهی آحاد مردم با نظام اسلامی به عنوان مردم سالارترین نظام دینی در جهان، ترکیب زیبایی از جمهوریت و اسلامیت که یادگار امام خمینی(ره) است را به رخ جهانیان کشیده است.

اکنون در آستانه یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز دیگر، مطمئن هستیم شما مردم انقلابی، همچون انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های گسترده گذشته، باردیگر اوج این همراهی را به تصویر می کشید و با حضور میلیونی خود در پای صندوق‌های رأی، پرچم قدرت و عظمت ایران را به اهتزاز در خواهید آورد و عزت و اقتدار ایران اسلامی به مهر تایید شما امت انقلابی مزین خواهد شد.

حوزه علمیه همدان ضمن اعلام بی طرفی در انتخابات و عدم حمایت از جریان خاص سیاسی و یا نامزد خاص و با توجه به وظیفه ذاتی حوزه های علمیه و نهاد مقدس روحانیت در آستانه ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، یاد آوری چند نکته را ضروری می داند.

۱- آنچه در انتخابات در درجه اول اهمیت قرار دارد حضور حداکثری مردم در انتخابات است، که نشان ثبات، مردمی بودن و اقتدار نظام اسلامی است. صیانت و حراست از خون شهدا، آرمانها امام راحل و انقلاب در پای صندوق های رأی رقم می خورد و حضور پرشور در انتخابات، کشور را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه خواهد کرد.

۲- دقت مردم مومن در انتخاب شایسته ترین نامزدها نقش کلیدی در آینده قوانین و رویکردهای مجلس شورای اسلامی دارد. انتخابات، صحنه تعیین سرنوشت کشور است و این انتخاب هر چه آگاهانه تر باشد آینده درخشان تری را برای میهنمان به ارمغان خواهد آورد. بدیهی است تأکیدات امام راحل رضوان الله و مقام معظم رهبری مد ظله العالی بر انتخاب شخصیت های دارای شاخص های ارزشی مانند: مؤمن، انقلابی، با سوابق درخشان دینی، متخصص، شجاع، رنج فقر و محرومیت چشیده، ساده زیست و ضد اشرافیگری، مدافع طبقات محروم، ضد استثمار و استکبار، معتقد به توانمندی ملت و خودکفایی داخلی، حاصل تجربه های چند دهه شیرین و تلخ گذشته است که می تواند نقشه راه انتخاب نمایندگان صالح برای ملت عزیز ایران باشد.

۳- بایسته است با پیروی از رهنمودهای الهی و پیشوایان پاک و حجت های آسمانی، مبنی بر حفظ کرامت انسانی و احترام به شخصیت همگان، در روند تبلیغات ومعرفی نامزدها، هیچگاه از حدود الهی تجاوز نکرده و ضمن داشتن کیاست سیاسی و انجام وظایف انقلابی، حریم و حرمت افراد را پاس داریم. نامزدهای محترم و هواداران آن ها برای اثبات شایستگی و برتری خویش بهتر است بجای تنقیص وتخریب رقباء به بیان توانمندی ها و طرح ها و برنامه های برتر خویش اکتفاء کنند؛ قطعا این روش، توانمندی ها و موفقیت های سابق شخص را شفاف نموده و رأی دهندگان را به انتخاب اصلح رهنمون می سازد.

۴- نامزدهای تأیید شده گرانقدر با دقت در نطق های انتخاباتی خود، با در نظر داشتن وفای به عهد در وعده هایشان، نسبت به اجرایی بودن وعده های انتخاباتی و پرهیز از وعده های ناممکن و خارج از اختیار، توجه لازم را داشته باشند و در صورت پیروزی در این آزمون پرمسئولیت، با تمام توان بر عهد خود با مردم مبنی بر پایبندی به قانون و عدل و انصاف پایدار باشند.

۵- استفاده از روش های ناشایست و نامانوس با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و صرف هزینه های گزاف همراه با اسراف و تبذیر برای جلب آراء مردم، شایسته کسانی نیست که تصمیم دارند مسئولیت های نظام اسلامی را بپذیرند. جلب آراء مردم با استفاده از ابزار پول و پذیرایی و بنرها و عکس های فراوان و تبلیغات گرانقیمت و کاروانهای تبلیغاتی مصداق اسراف و تبذیر و روشی شیطانی است. نامزدهای گرامی با مدیریت هواداران، از روش های مذکور پیشگیری نمایند تا پرسشهای بی پاسخ نسبت به چرایی و چگونگی این رویدادهای غیراخلاقی، موجب فاصله فراوان بین مردم و آنان نگردد. بدیهی است سوء استفاده از امکانات دولتی و بیت المال و ظرفیتها و نفوذ پستهای حکومتی برای تبلیغات شخصی مشروع نبوده و به شدت باید از آن پرهیز شود.

۶- در پایان یاد آور می شود که رأی دهندگان، نامزدها و همه عوامل دست اندرکار انتخابات، این آزمون بزرگ را در محضر الهی برگزار می نمایند و هر یک از آنان باید پاسخ قانع کننده ای برای کارهای خود، در دادگاه عدل الهی داشته باشند. پس بایسته است تا با نگاه به عهد الهی خود با امام راحل، مقام معظم رهبری و شهیدان انقلاب اسلامی، انتخاباتی بصیرت مدار و اخلاق نشان را در تاریخ سیاسی جهان به ثبت رسانیم. ان شاءالله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha