جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 886912
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
حجت الاسلام هادی نظیری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: اگر می خواهیم ببینیم نماینده‌ای می تواند نقش خود را در مجلس به درستی ایفا کند، باید او را با بیانیه گام دوم انقلاب مورد سنجش قرار دهیم و مشاهده کنیم که مسیر او برای تحقق ۷ راهبردی که امام جامعه ترسیم کرده، چیست؟

حجت الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تأکید بر اینکه موضوع مهم در انتخابات، روشن شدن انتظار از یک مجلس قوی و کارآمد است، اظهار داشت: متأسفانه تصویری که هم اکنون در ذهن مردم در این مورد، وجود دارد و براساس آن رای خود را جهت می دهند، تصویر درستی نیست، که آن هم ناشی از عدم آگاهی درست است.

وی افزود: دو وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی، قانون گذاری و نظارت است، در حالی که این نقش‌ها امروز برعکس شده و به ارائه خدمات در حد شهر و روستا تقلیل پیدا کرده است.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه این اقدامات ربطی به نمایندگی ندارد، اظهار داشت: کاندیداها نیز خود را با این عناوین معرفی می‌کنند و مردم هم آن ها را در همین ابعاد مورد سنجش قرار می دهند.

وی تبیین جایگاه مجلس تراز و مطلوب را مهم دانست و گفت: مجلسی می تواند موفق باشد که در ریل گذاری قانون کشور و اجرای نقش نظارتی به خوبی عمل کند و در راه رسیدن به این هدف نیز نیازمند افراد توانمند، با اراده و با انگیزه هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با طرح سؤالی در زمینه وظیفه مجلس، خاطرنشان کرد: البته این سؤال به وجود می آید که، مجلس به عنوان نهاد قانون گذاری، بر اساس چه شاخصه های باید عمل کند؟

مجلس باید مسیر دستیابی به اهداف عالی انقلاب اسلامی را هموار کند

وی تصریح کرد: مجلس باید با تصویب قانون‌هایی مسیر دستیابی به اهداف و مقاصد عالی انقلاب اسلامی را هموار کند، و این مسأله ای است که در دوره های قبل به آن توجه نشده است.

حجت الاسلام نظیری تشکیل دولت اسلامی و حرکت به سمت تمدن سازی و بسترسازی برای ظهور امام عصر(عج) را از مقاصد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در حکومت اسلامی باید تمام ساختارهای حاکمیتی دقیقا براساس این نقشه راه، ترسیم شود.

وی ابراز داشت: اگر این رویکرد درست شد، یکی از مهم ترین شاخصه ها در انتخاب نماینده مجلس، نقشه و برنامه‌های او در رسیدن به این اهدف و مبتنی بر نظام فکری امامین انقلاب خواهد بود، که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان مصداق امروزی این موضوع را، بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: اگر می خواهیم ببینیم نماینده‌ای می تواند نقش خود را در مجلس به درستی ایفا کند، باید او را با بیانیه گام دوم انقلاب مورد سنجش قرار دهیم و مشاهده کنیم که مسیر او برای تحقق ۷ راهبردی که امام جامعه ترسیم کرده است، چیست؟

حجت الاسلام نظیری در پایان تأکید کرد: باید جایگاه و وظیفه اصلی مجلس و نمایندگان آن را در جامعه به درستی تبیین کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha