پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسینی قمی

حوزه/ برخی اوقات به مصلحت انسان نیست حاجتش روا شود که در این صورت نباید برای خدا تکلیف تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی در جمع عاشقان و منتظران حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خداوند نعمت‌های زیادی به ما داده که باید شکرگزار آن باشیم، اظهار کرد: ما باید بابت این نعمت‌ها دائماً حمد خدا را به‌جا بیاوریم. حمد کلید یاد خداست و اگر حمد خدا را کنیم نعمت بیشتری به ما می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر در خطبه‌ها و کلمات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) جستجو کنیم تقریباً تمام فرمایشات با حمد و سپاسگزاری خدای متعال آغاز می‌شود.

سخنران مراسم با تأکید بر اینکه زندگی بدون گرفتاری، بلا و آزمون نیست، ابراز کرد: می‌بینیم برخی افراد تا به مشکل و گرفتاری برمی‌خورند رابطه خود را باخدا قطع می‌کنند و طلبکار می‌شوند. وقتی حاجتشان برآورده نشد باخدا قهر می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی با اشاره به اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بیشتر و بالاترین مصائب و مشکلات را در زندگیشان تحمل کردند افزود: برخی اوقات به مصلحت انسان نیست حاجتش روا شود و یا برای امتحان به مشکل و گرفتاری دچار می شود در این صورت نباید برای خدا تکلیف تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد خدایی خدا را به برآورده شدن حاجتشان می‌دانند، گفت: خداوند حکیم و کارش بر اساس حکمت و مصلحت است؛ اگر حاجتمان برآورده نشد نباید ایمانمان ضعیف شود چراکه خدا وعده داده این حاجت‌روا نشده را به نحوی دیگر در این دنیا یا در قیامت جبران خواهد کرد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha