شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
توسعه و بازسازی مسجد شهر سیمی ولی در کالیفرنیا

حوزه/ جامعه اسلامی شهر سیمی ولی در ایالت کالیفرنیای آمریکا می گویند که قصد دارند به جای مسجد قدیمی و یک طبقه خود، یک مسجد دو طبقه با امکانات و مساحت بیشتر بسازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از   vcstar، جامعه اسلامی شهر سیمی ولی در شهرستان ونتورا در ایالت کالیفرنیای آمریکا قصد توسعه و بازسازی مسجد محلی را دارند.

عمر جبران امام جماعت مسجد می گوید که این مسجد بازسازی شده چیزی بجز «مثبت اندیشی» در میان مردم ترویج نداده و با اعتقاد به اینکه نه تنها مسلمانان بلکه تمامی مردم جامعه از آن بهره مند می شوند می گوید: این یک مکان مناسب برای عبادت و یادگیری برای کودکان و جامعه ما و مرکز دسترسی به یک جامعه بزرگتر خواهد بود. مقدار زیادی انرژی مثبت در اینجا وجود دارد.

مسجد جدید قرار است جایگزین ساختمان قدیمی در یک قطعه ۰.۶۴ هکتاری متعلق به انجمن اسلامی شده که به عنوان هلال سبز در سیمی ولی معروف است.

این مکان در سال ۱۹۹۱ توسط کلیسای کتاب مقدس سیمی ولی خریداری شد. سال بعد ، کمیسیون برنامه ریزی شهر مجوز استفاده ویژه از آن را برای استفاده به عنوان یک مکان مذهبی تصویب کرد. سال ۲۰۱۲ این مکان توسط هلال سبز خریداری گردید.

 به گفته جبران این مسجد یکی از دو مسجد شهر می باشد. بانیان ساخت و ساز قصد دارند مسجد یک طبقه را به مساحت ۳  هزار مترمربع خراب کرده و به جای آن یک مسجد دو طبقه به مساحت ۶ هزار و ۷۸۰ مترمربع بنا سازند.

جبران گفت ، این مسجد جدید برخلاف مسجد فعلی ، کلاس های درس برای دانش آموزان مسلمان  و وضوخانه های بهتری خواهد داشت، اما سالن نمازخانه تقریبا به اندازه سالن فعلی می باشد.

 جبران با بیان اینکه پروژه از روی ضرورت و نیاز جامعه برنامه ریزی شده گفت: این ساختمان بسیار قدیمی است و ما باید آن را به روز کنیم. ما نیاز به جای بیشتری برای مردم هستند. این پروژه همچنین باعث زیباسازی محلی نیز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha