جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
منزل مسکونی در بلکبرن بار دیگر به عنوان مسجد افتتاح خواهد شد

حوزه/ یک ملک مسکونی در شهر بلکبرن بریتانیا که مدتی بلااستفاده باقی مانده بود، توسط یک گروه مسلمان خریداری شده و قرار است  به مسجد و مدرسه اسلامی تبدیل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancashiretelegraph، خانه مسکونی که توسط انجمن مسلمانان در شهر بلکبرن در شمال غربی بریتانیا خریداری شده، هم اکنون به عنوان یک مسجد و مرکز آموزش معارف اسلامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انجمن مسلمانان حنفی در مارس ۲۰۱۹، این منزل را خریداری کرده و هم اکنون مسجد و مدرسه اسلامی را در آنجا افتتاح می‌کنند. قرار است ۲۰۰ هزار یورو جمع آوری شده توسط مسلمانان برای ارتقاء فضای داخلی این مسجد مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتنی است این ملک از ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۷ یک نمازخانه بوده، تا اینکه اعضای این مرکز به محل جدیدی نقل مکان کردند و این خانه مدتی را بلااستفاده باقی مانده است. تا اینکه جامعه جدیدی به این ملک توجه نشان می‌دهد. لازم به ذکر است کاربرد دوباره این ملک به عنوان مسجد متعلق به این سازمان اسلامی توسط شورای شهری تایید شده است و به زودی عملیات ساخت و ساز در اینجا آغاز خواهد شد.

قیصر محمود نماینده محلی شورای شهری گفت: آن‌ها قصد ندارند به سرعت بازگشایی را انجام دهند بلکه عملیات نوسازی با هزینه ۲۰۰ هزار دلار را برای نمای داخلی انجام می‌دهند که کمتر از ۲-۳ سال به طول خواهد انجامید.

این نماینده شورا افزود: استفاده از این منزل به عنوان مرکز عبادی، مزایای زیادی برای جامعه محلی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: پس از یک دوره عدم سکونت،  یک گروه اسلامی دیگر ملک را در اختیار گرفته و قصد دارد پس از توسعه و نوسازی از آن به طور بهینه استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha