جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/دیدار سید حافظ ریاض رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض نقوی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و اشتراک بین شیعه و سنی گفت: سعی ما بر این است که با علمای اهل سنت افتراق نداشته باشم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض نقوی عصر امروز در دیدار سید حافظ ریاض نقوی که در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به لزوم حفظ اشتراکات با اهل سنت عنوان کرد: سعی ما بر این است که با علمای اهل سنت افتراق نداشته باشم.

وی افزود: قریب به  ۲میلیون ۳۰۰هزار طلبه اهل سنت در پاکستان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز طلبه شیعه هستند و باید برای مصرف آن ها فکری بشود؛ این طلاب باید در عرصه های مختلف بتوانند منشأ خیر باشند.

رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور گفت: در گذشته با اهل سنت در قالب ۵۵ جلسه بررسی کردیم که این میزان تحصیل کردن برای کسب مدرک صرف درست نیست، عده ای بیان کردند که اگر در مدارس خودمختاری وجود داشته باشد، ما این را قبول می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی خاطرنشان کرد: امروز نیز ما می گوئیم که اگر آزادی و خودمختاری باشد، ما قول آن ها را قبول خواهیم کرد؛ برخی از طلاب و دانشجویان پاکستان پیشرفت کرده اند و در بهترین دانشگاه های دنیا در حال تدریس هستند.

وی ادامه داد: اینکه فارغ التحصیلان ما در عرصه های مختلف پیشرفت کنند اهمیت دارد، در غیر اینصورت قرار نیست همه امام جماعت شوند.

رئیس سازمان وفاق المدارس شیعه پاکستان یادآور شد: اهل سنت از دولت پاکستان واهمه دارند، اما ما از دولت ترسی نداریم و اصول خود را به پیش می بریم.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی ادامه داد: در سال ۱۹۳۹ میلادی نخستین مدرسه علمیه در پاکستان تاسیس شد، طلابی که وارد حوزه های علمیه این کشور شدند، در ابتدا تحصیلات متفاوتی داشتند.

وی تصریح کرد: در ابتدا تصور این بود که طلاب در همین حد که بتوانند احکام نماز و روزه بدانند برای جامعه کافی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha