پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: مبارزه با تحریف اسلام و اعتلابخشی به تشکیلات شیعی از طریق تربیت شاگردان و مرتبط کردن آن‌ها با یکدیگر دو اقدام ماندگار امام محمد باقر(ع) است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک سالروز میلاد امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم امام باقر(ع) مبارزه آن حضرت با تحریف در معارف و احکام اسلامی است که توسط حکام جور به وجود آمده بود.

وی افزود: اگر قرار بود احکام اسلامی و آیات قرآنی همان‌طوری که هست برای مردم تبیین بشود، امکان ادامه حکومت و زمامداری و قبضه کردن قدرت برای امویان و مروانیان نبود، این بود که دست به تحریف می‌زدند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد ادامه داد: از این رو ائمه(ع) که می‌خواهند حکومت اسلامیِ درست و نظام علوی را برقرار کنند، اولین کارشان این است که ذهنیت مردم را عوض کنند، فرهنگ به‌اصطلاح اسلامی ولی ضداسلامی را که در ذهن مردم رسوخ کرده، از آن‌ها بگیرند و جای آن فرهنگ صحیح و واقعی اسلام جایگزین کنند که این همان «مبارزه فرهنگی» است.

وی تصریح کرد: مبارزه فرهنگی این است که سعی کنند ذهنیت مردم را و فرهنگ حاکم بر ذهن‌های مردم را عوض کنند تا راه را برای حکومت الهی هموار کنند و راه را بر حکومت طاغوتی و شیطانی ببندد و امام باقر(ع) این کار را آغاز کرد و لقب «باقر العلم الاولین» یعنی این، حضرت شکافنده حقایق قرآنی و دانش‌های اسلامی بود.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: کار دیگر آن حضرت عبارت است از تشکُّل؛ یعنی این معارف و همین مبارزه فرهنگی را یک وقت انسان مثل بذر گیاهی که همین‌جور در زمینی پرتاب می‌کند در میان جامعه انجام می‌دهد که این‌جور بذر پاشیدن خیلی مُثمرثمر نیست؛ اما یک وقت باغبان ماهر و زارع چیره دست و عاقلی علاوه بر اینکه بذر را می‌پاشد آن را حفظ هم می‌کند و یک تضمین کافی برای سبز شدن این بذرها در سرزمین آماده و مستعد به وجود می‌آورد.

وی گفت: یکی از کارهای امام باقر(ع) همین بود که شاگردانی تربیت و بعد آن‌ها را به همدیگر وصل می‌کرد و آن‌ها را در سرتاسر دنیای اسلام به عنوان وکیل و نایب خود می‌گمارد تا آن‌ها کار آن حضرت را دنبال کنند و ادامه تبلیغات و تعلیمات ایشان را به عهده بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد افزود: این سازمان‌دهی پنهانی امام باقر(ع) بود که از زمان قبل از امام آغاز شده بود و در زمان آن حضرت هیجان بیشتری پیدا کرد، در زمان امام صادق(ع) و امام موسی بن جعفر(ع) به اوج خودش رسید و منشأ برکات و خیرات فراوانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha