شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امر به معروف

حوزه/ امام جمعه پردیسان اساس کار مبلغ را امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: این دو فریضه از همه فرائض بالاترند، چنانچه اساس اصول و فروع دین اسلام برآن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سلسله مباحث تبلیغی ویژه مبلغان و طلاب پایه پنجم با حضور حجت الاسلام و المسلمین قوامی در مدرسه حضرت آیت الله ایروانی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در این جلسه به ابعاد اجتماعی شخصیت هایی مانند حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حضرت مریم(سلام الله علیها)، حضرت خدیجه(سلام الله علیها)، حضرت آسیه(سلام الله علیها) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) و ارتباط و الگوگیری از ایشان توسط مبلغین پرداخت.

وی ضمن بیان خاطره ای از آیت الله حائری در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) گفت: امام خمینی(ره) با استعانت از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به مدارج بالا رسید که طلاب نیز می توانند با ادامه دادن راه ایشان به مدارج بالای علمی و تبلیغی نائل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی بیان کرد: قرآن کریم، کار مبلغ در تبلیغ مبانی دین را، جهاد بزرگ عنوان می کند.

امام جمعه پردیسان در خصوص ویژگی های لازم و ضروری برای هر مبلغ افزود: انگیزه الهی، دلسوزی،  تشخیص دردهای اجتماع و ارائه داروی مناسب، استفاده زیاد از آیات و روایات، توجه به جلسه، زمان و مکان، قدرت بیان، معرفی و افزایش معلومات از جمله ویژگی های لازم برای هر مبلغ است.

وی اضافه کرد: تعلیم علم و دانش، امر به معروف و نهی از منکر نسبت به دیگران و نیز یادگیری و فراگیری علوم دینی از فعالیت های مبلّغ دین و اعمال روزمره اوست و برای آن ها در آیات و اخبار پاداش های سنگینی وعده داده شده است.

وی در پایان برخی از پاداش ها را با ذکر روایات و آیات بیان کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha