پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسنی مبارک

حوزه/ امروز سه شنبه منابع مصری از درگذشت حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در سن 91 سالگی خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه امروز سه شنبه منابع مصری از درگذشت حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در سن 91 سالگی خبر دادند.

برخی منابع نزدیک به خانواده حسنی مبارک اعلام کرده اند که مراسم تدفین وی فردا از مسجد طنطاوی برگزار می شود.

اما درپی درگذشت مبارک، الازهر با صدور بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود درگذشت مبارک را به السیسی تسلیت گفت و از جایگاه ملی و نقش مبارک در جنگ اکتبر مصر تجلیل کرد.

در این بیانیه آمده است: شیخ الازهر درگذشت حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر را تسلیت می گوید و الازهر و احمد الطیب ضمن گفتن تسلیت به مناسبت درگذشت حسنی مبارک از جایگاه ملی و نقش برجسته مبارک در جنگ اکتبر تجلیل می کنند.

الازهر همچنین با خانواده حسنی مبارک اظهار همدردی کرد و برای حسنی مبارک آرزوی رحمت و مغفرت نمود.

شوقی علام مفتی مصر نیز در پیامی درگذشت حسنی مبارک را تسلیت گفت و تاکید کرد: رئیس جمهور اسبق مصر یکی از مردان نیروهای مسلح بود که از مصر دفاع کرد و در جنگ اکتبر 1973 عزت و کرامت را به مصر بازگرداند و سرزمین ما را از اشغال اسرائیل آزاد نمود.

مفتی مصر درگذشت مبارک را به خانواده وی تسلیت گفت و از خدای متعال برای وی آرزوی آمرزش نمود.

عباس شومان وکیل سابق الازهر نیز در پیامی درگذشت حسنی مبارک را تسلیت گفت و من و هم دوره ای های من بیش از نصف عمر خود را در حکومت او گذراندیم و نام او را در جنگ عزت و کرامت شنیدیم که در آن زمان فرمانده نیروهای هوایی مصر بود و اولین ضربات را به دشمن وارد کرد و کلید پیروزی ما بود و اکنون برای او طلب آمرزش می کنم.

حسنی مبارک چهارمین رئیس‌ جمهوری مصر شمرده می‌شود که از تاریخ 14 اکتبر 1981 تا 11 فوریه 2011 (سه دهه) قدرت را در این کشور در دست داشت تا اینکه در این سال پس از قیام مردم مصر از سمت خود برکنار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha