جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بابیان این‌که اسلام دین بهداشت و پیشگیری است، گفت: در خصوص بیماری کرونا نیز پزشکان متعهد و متدین کشورمان قطعاً بیماران را درمان خواهند کرد.

آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرها اظهار داشت: اولاً باید بدانیم، خداوند شفادهنده و حفظ‌کننده‌ای حقیقی است و در این مواقع و بروز مشکلات متوجه خدا شویم و دعا کنیم، چرا که بر اساس روایات دعا قضای حتمی الهی را نیز تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: در دعای کمیل نیز می می‌خوانیم " یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ" به این معنی که اگر گسی نام خداوند را بر زبان بیاورد شفاعت پیدا می‌کند.

آیت‌الله رجبی تصریح کرد: توسل به اهل‌بیت (ع) و دعا یکی از عوامل بسیار مهمی است که می‌تواند هم جلوی این بلاها را بگیرد و اگر کسی هم مبتلا شد، خداوند به او شفا دهد.

وی ادامه داد: مردم ایران معتقد به دعا و توسل به اهل‌بیت (ع) هستند و همین دعاها در دوره‌های مختلفی از تاریخ بلاها را از مردم دور کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در تاریخ‌داریم در نجف اشرف نیز علما وقتی یک بیماری فراگیری آمد مؤمنان را به خواندن زیارت عاشورا دعوت کردند و همین قرائت زیارت عاشورا بلاها را از آن‌ها دور کرد.

وی ابراز داشت: علاوه بر این صدقه دادن بسیار مهم است و در روایات تأکید بسیاری روی آن شده است که بلاها را دفع می‌کند.

آیت‌الله رجبی بابیان این‌که اسلام دین بهداشت و پیشگیری است، تأکید کرد: دستورات اسلام در همین زمینه است به‌طوری‌که انسان‌ها را به رعایت امور بهداشتی بارها سفارش کرده است.

وی افزود: باید توصیه‌های پزشکی را رعایت کنیم چراکه این توصیه‌ها بر اساس دستورات دینی است به‌طوری‌که اسلام و شرع در هر زمینه‌ای تأکید دارد که مؤمنان به سمت متخصصین و دانشمندان آن رشته بروند.

قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در کشور پزشکان متعهد و متدینی با تخصص‌های گوناگون داریم که در سطح بالایی قرار دارند که قطعاً در درمان بیماران بهترین روش‌ها را در پیش خواهند گرفت.

وی با بیان این‌که پزشکان معتقدند که این بیماری به‌سرعت سرایت پیدا می‌کند، تأکید کرد: به همین علت همه باید شستن دست‌ها و ارتباطات فردی و جمعی را رعایت کنند و علاوه بر این کسانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند موضوعات مهم بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha