جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر نمکی در جمع خبرنگاران

حوزه/ وزیر بهداشت با تشریح مصوبات ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا، گفت: در مناطقی که آلوده تشخیص داده شده اند برگزاری نماز جمعه فعلاً​ متوقف می شود، البته همه تصمیمات مقطعی خواهد بود و در آینده شاید تصمیمات سخت تر و شاید آسان تر گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سعید نمکی، چهارشنبه 7 اسفندماه، در حاشیه نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس، در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات این ستاد، گفت: در جلسه ای که با وزرا و نمایندگانی از نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و برخی از دستگاه های کمک رسان برگزار شد، کمیته هایی برای مسئولیت های مختلف معین و رؤسای آنها تعیین شدند.

صدا و سیما کانال اصلی اطلاع رسانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی ستادهای استانی مبارزه با کرونا خبر داد و افزود: در ارتباط با خبررسانی و اطلاع رسانی قرار شد شیوه های معینی دنبال گردد و وزارت بهداشت و صدا و سیما کماکان به عنوان کانال اصلی خبررسانی با هماهنگی دیگر دستگاه ها، متولی اطلاع رسانی درباره «کرونا ویروس» هستند.

قرنطینه ای وجود ندارد/ کنترل ورودی های شهرهای پرتردد

وی ادامه داد: تصمیم دیگر جلسه ستاد ملی مدیریت و پیشگیری از کرونا در مورد قرنطینه شهرها بود که بنا شد محدودیت های عبور و مرور برای افراد مشکوک و مبتلا مقرر گردد. مقرر شد در ورودی های شهرهای پرتردد، گروه هایی مستقر شوند و با بررسی درجه حرارت و یا تب افراد با تب سنج های دیجیتال و سایر مواردی که می توانند اعمال نظر کارشناسی به همراه داشته باشد افراد مشکوک و مبتلا را متوقف کنند.

نمکی اظهار کرد: وقتی منع مدرسه رفتن دانش آموزان اعلام می شود، لطفاً مردم اقدام به سفر نکنند و خدای ناکرده از نقطه آلوده به نقطه غیرآلوده و یا بالعکس عزیمت نکنند، زیرا اگر شهروند مشکوک یا مبتلا مشاهده شود قطعاً ۱۴ روز در شهری که به آن وارد شده مورد قرنطینه قرار خواهد گرفت پس به این دلیل مردم سفر را محدود کنند.

تعطیلی سه روزه مدارس مناطق آلوده

وزیر بهداشت در خصوص تعطیلی مدارس هم گفت: در این مورد قرار شد مناطقی که از دید ما به عنوان مناطق مثبت و آلوده شناسایی شدند، پس از بررسی هایی که جمعه شب صورت می گیرد ۳ روز تعطیل شوند و اگر لازم به تمدید این زمان بود به آنها اعلام خواهد شد. ضمناً فهرست مناطق آلوده که مشمول تعطیلی مدارس هستند، جمعه شب اعلام خواهد شد.

دانشگاه ها یک هفته تعطیل می شوند

نمکی در مورد دانشگاه ها نیز افزود: با توجه به اینکه دانشجویان به مدت یک هفته به مسافرت و دید و بازدید خانواده هایشان رفته بودند برای ما سخت است که نفرات آلوده را از غیرآلوده تشخیص دهیم، پس قرار شد دانشگاه ها به مدت یک هفته تعطیل شوند البته این تصمیمات منوط به تأیید و امضای رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی است.

وی تصریح کرد: در رابطه با دانشگاه ها قرار شد فعلاً​ دانشگاه های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته آن هم به شرط حضور اساتید در محل کار و اعمال دروس آموزشی به صورت از راه دور و مجازی به دانشجویان تعطیل شوند این بدان معنا نیست که دانشگاه ها تعطیل هستند، بلکه فقط دانشجویان می توانند یک هفته در کلاس حاضر نباشند و دروس را از راه دور دریافت کنند.

آموزش دانش آموزان مناطق آلوده به صورت مجازی

نمکی در رابطه با وظایف آموزش و پرورش اظهار کرد: قرار بر این شد که وزیر آموزش و پرورش در روزهایی که دانش آموزان مناطق آلوده (به دلیل آرامش خانواده ها و پرهیز از آلودگی) در کلاس حاضر نمی شوند دروس را از راه دور و با کمک صدا و سیما و فضای مجازی و شیوه های طراحی شده به دانش آموزان منتقل کنند.

اعمال محدودیت در حرم های مطهر

وزیر بهداشت در رابطه با بقاع متبرکه هم افزود: اماکنی مانند آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حرم مطهر امام رضا(ع)، شاهچراغ(ع)، ​حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزاده صالح(ع) و اماکنی از این دست مشمول اعمال محدودیت هایی شدند، بدان گونه که افراد فقط از داخل صحن به زیارت بپردازند و پیش از ورود به حرم دستان خود را با مایع ضد عفونی شست و شو دهند و آموزش زدن ماسک و عبور بی وقفه را فراگیرند البته نظر ما در جلسه غلیظ تر از این بود اما بنا به احترام به جمع و اکثریت آرا محدودیت تا این حد را پذیرفتیم.

تعطیلی نماز جمعه مناطق آلوده

وی در رابطه با برگزاری نمازهای جمعه هم گفت: در مناطقی که آلوده تشخیص داده شده اند برگزاری نماز جمعه فعلاً​ متوقف می شود، البته همه تصمیمات مقطعی خواهد بود و در آینده شاید تصمیمات سخت تر و شاید آسان تر گردد.

راه اندازی سامانه ۴۰۳۰

نمکی از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ در کشور خبر داد و افزود: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این سامانه به منظور پاسخگویی به مردم راه اندازی شده است.

تعداد افراد بهبود یافته رو به افزایش است

وزیر بهداشت در خصوص سرعت روند بهبودی مردم، گفت: سیگنال های مثبتی در رابطه با روند بهبودی مبتلایان دریافت کرده ایم و تعداد افراد بهبود یافته رو به افزایش است و میزان قابل توجهی از این نفرات از بیمارستان مرخص شدند.

۳۰ نفر از مبتلایان در قم از بیمارستان مرخص شده اند

وی با بیان اینکه فقط ۳۰ نفر از مبتلایان در قم از بیمارستان مرخص شده اند، اظهار کرد: با این روند و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم شاهد آینده ای موفق تر خواهیم بود و با کمک همه نیروهای پای کار از جمله نیروهای مسلح، موفق به مهار کردن بیماری کرونا خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Tanha IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    حضرت علی علیه السلام فرمودند:اگر یک قطره شراب درچاهی بیافتد من از آب چاه نمینوشم محض احتیاط. کاش ماهم حداقل ازاین حدیث ذره ای احتیاط یادمیگرفتیم. واقعاتوجامعه ما دارن باجان انسانها مثل جان یک پشه برخورد میکنند نمیدانم واقعا اوردن انهمه طلبه چینی به کشور مخصوصا شهرمقدس قم واجب بود؟؟؟؟؟؟ اگ خطری نیست اون دخترپرستار ۲۵ ساله چرا مرد؟بنظرم واقعیت خیلی فراترازایم حرفهاست... کاش به عنوان یک مسلمان پیروپیامبرمون باشیم و جان انسانهارو به شوخی نگیریم هرکس ب نوبه خود عزیزخانواده خودشه. واقعا واسه مردمم متاسفم که خودشونو زدن به حماقت مدارسو دانشگاهو تعطیل کردن ملت بشینن توخونه این احمقها پاشدن رفتن شمال کشور بسی جای تاسفه البته وقتی قرنطینه نشه شهری آخرو عاقبتمونم همینه دیگ. اگ ما اهمیت ندیم مسئول بهداشتم میگه به جهنم ک بمیرن خودکرده را تدبیر نیست.