جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرونا

حوزه/ مدرس سواد رسانه ای تصریح کرد: تولید و نشر شایعات مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی، موجب تشدید التهاب روانی در جامعه می شود.

فرید محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر این که ایجاد آرامش روانی در جامعه در عین توجه دادن همگان به ضرورت رعایت مسایل بهداشتی، رسالت مهم رسانه های جمعی در شرایط فعلی است، اظهار داشت: متاسفانه عده ای با تولید و نشر شایعات در فضای مجازی در این خصوص تنها باعث تشدید نگرانی و التهاب روانی در جامعه می شوند و حال آن که بی شک در سایه آرامش و همدلی ملی می توان بر این مشکل غلبه کرد.

وی افزود: موج کروناهراسی که از سوی رسانه های معاند و غربی نیز به شدت دنبال می شود، در حالی است که بنا بر گفته متخصصان امر، میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس تنها دو تا سه درصد است و لذا باید توجه داشت که هراس انداختن در دل مردم آن هم به اسم شفاف سازی و روشنگری به هیچ وجه کار درستی نیست.

این پژوهشگر و مدرس سواد رسانه ای همچنین خاطرنشان کرد: قطعاً شکست دادن این بیماری نسبت به آنفولانزای خوکی و بسیاری از بیماری های دیگر، آسان تر است به شرط آن که اولاً همه خودمراقبتی داشته باشند و به توصیه های نظام بهداشت و درمان کشور به خوبی عمل کنند و ثانیاً هم این که رسانه ها در عین اطلاع رسانی درست زمینه ساز جو روانی نگران کننده و نااُمیدکننده در جامعه نشوند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha