جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایی از فیلم «عطر داغ»
نمایی از فیلم «عطر داغ»

حوزه / علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» تصریح کرد: تلاش کردم در اولین فیلمم به شهدا بپردازم،به لحاظ تفکری گرایش ویژه به سمت موضوعات دینی دارم، چون کار کردن در این حوزه را دوست دارم. «عطر داغ» نیز از این موضوع جدا نیست، چون در این فیلم به موضوعاتی می‌پردازم که پیوند مستقیم با توصیه‌های دینی دارد.

علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، دغدغه‌های خود برای فیلمسازی اظهار کرد: من از یک خانواده مذهبی وارد سینما شده‌ام. پدرم جانباز و برادرم شهید است. جدا از این ویژگی خانوادگی به لحاظ تفکری نیز گرایش ویژه یا به سمت موضوعات دینی دارم، چون کار کردن در این حوزه را دوست دارم. «عطر داغ» نیز از این موضوع جدا نیست، چون در این فیلم به موضوعاتی می‌پردازم که پیوند مستقیم با توصیه‌های دینی دارد.

وی افزود: در این فیلم معضلاتی مورد توجه قرار می‌گیرد که به وجود آمدن آن تا حدی زیادی منوط به سبک زندگی است که ما در پیش گرفته‌ایم، درصورتی‌که اگر می‌خواستیم به توصیه‌های دینی پایبند باشیم بسیاری از معضلات پیرامون ما به وجود نمی‌آمد، البته این موضوع هم به شکلی کاملاً مستتر در کار مد نظر قرار گرفته است، چون تجربه ثابت کرده، پرداخت‌های مستقیم هیچگاه نخواهد توانست ما را به سر منزل مقصود برساند. نکته دیگری که به صورت ویژه به آن پرداخته‌ایم بحث خانواده است. خانواده به نظرم مهمترین فاکتوری است که انتظار می‌رود موفقیت جامعه را رقم بزند، اما متاسفانه آنگونه که باید به توجه نمی‌شود، درحالی‌که در توصیه‌های دینی به ویژه فرمایشات امیرالمومنین (ع) به خوبی می‌توان مشاهده کرد. خانواده به نظرم مهمترین فاکتوری است که انتظار می‌رود موفقیت جامعه را رقم بزند، اما متاسفانه آنگونه که باید به توجه نمی‌شود، درحالی‌که در توصیه‌های دینی به ویژه فرمایشات امیرالمومنین (ع) به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

این کارگردان ادامه داد: در عطر داغ همچنین به موضوعاتی توجه می‌شود که بخشی از دختران این سرزمین با آن درگیر هستند، البته به هیچ وجه نگاهی قاضی گونه به شخصیت‌ها نداریم، بلکه آن چه اتفاق افتاده روایت می‌شود، بدون این‌که درباره آن‌ها اظهار نظری بکنیم. بخش دیگری از موضوعات مطروحه در فیلم به شرایط اقتصادی جامعه بر می‌گردد که به روی سبک زندگی تاثیر گذاشته، ولی فرد یا گروهی به آن توجه نمی‌کنند.

ابراهیمی درباره اکران این فیلم سینمایی گفت: متاسفانه زمانی که این فیلم روی پرده رفت بدترین شرایطی است که می‌توان برای نمایش یک فیلم سینمایی در نظر گرفت، هرچند این زمان بد نیز بعد از دو سال به ما داده شد، اما نکته تاسف‌آورتر این است که در چنین شرایطی نامناسبی فیلم اخیراً روی پرده رفته که به نوعی دیگر فیلم‌های اکرانی را نابود خوادهد کرد. این فیلم «خوب، بد، جلف ۲» است. این کار جز اکران‌های نوروزی است، اما کدام فیلم نوروزی را سراغ دارید که از ابتدا اسفند روی پرده برود؟ اتفاق بد دیگری که برای این فیلم رخ داده شیوع بیماری کروناست که به نوعی کل جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: شرایط بدی که در اکران سینمای کشورمان حاکم شده نشئت گرفته از فضای مافیایی است که بر این بخش از سینما حاکم شده، برای همین تا زمانی که فیلمسازی در چنین جمع‌هایی ورود نکند، کارش اجازه اکران مطلوب را نخواهد یافت. درباره وخامت اوضاع اکران همین اندازه بگویم که اگر بن هئور نیز بسازیم، اما از حمایت پروپاگاندای حاکم بی‌بهره باشیم نتیجه مطلوب نظر نخواهد بود.

دوست دارم درباره شهدا فیلم بسازم

این کارگردان درباره کار بعدی خود گفت: فیلم بعدی من درباره شهدا خواهد بود، شهیدی که تا به حال فیلم یا مطلبی درباره وی ساخته یا بیان نشده است، البته این نکته را هم بیان کنم که دوست داشتم، اولین کارم یک اثر دفاع مقدسی باشد، اما متاسفانه برای این‌که در اولین کار بهتر دیده شوم، ترجیح دادم از فیلم اجتماعی شروع کنم تا در کار دوم سراغ موضوعی روم که آن را می‌پسندم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha