پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ فعالیت جهادی طلاب و روحانیون خوی در مناطق زلزله زده خوی

حوزه/ یک هفته از زلزله خوی می‌گذرد، اما دردها همچنان باقی است، طلاب و روحانیون جهادی از روز اول وقوع زلزله به منطقه اعزام شده اند و آن‌ها با استقرار در روستاها و تبدیل مساجد به ستاد امداد رسانی با همکاری دهیاری‌ها و روحانیون کمک‌های مردمی را سازماندهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی یک هفته از زلزله شهرستان قطور خوی می‌گذرد، اما هنوز مردم چشم به راه حل مشکلاتشان هستند، گزارش‌های میدانی از نبود امکانات و مدیریت واحد در منطقه حکایت دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی از فروش ماسک‌ها به قیمت ۱۷ هزار تومان توسط مرکز بهداشت بخش قطور و عدم نظارت بر این مسئله خبر می‌دهد.

حجت الاسلام ناصر اکبرزاده، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با بیان این‌که نباید ویروس کرونا موجب شود زلزله زدگان به حاشیه رانده شوند، اظهار داشت: متاسفانه رسانه‌ها آن‌گونه که باید به مسئله زلزله زده‌ها  نمی‌پردازند و آن را پوشش نمی‌دهند و خیلی از مردم استان هم، از عمق خسارات‌ زلزله مطلع نیستند و همین روند اگر ادامه پیدا کند در روزهای آتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خوی دروس خود را تعطیل کرده و طلاب و روحانیون جهادی را از روز اول وقوع زلزله به منطقه اعزام کرده است و آن‌ها با استقرار در روستاها و تبدیل مساجد به ستاد امداد رسانی با همکاری دهیاری‌ها و روحانیون شیعه و سنی کمک‌های مردمی را سازماندهی می‌کنند، اما از آنجایی که هیچ‌گونه امکانات در دسترس آن‌ها وجود ندارد و گروه‌های جهادی و طلاب و روحانیون مجبور هستند با وسایل نقلیه خود کمک‌های مردمی را به روستاها برسانند، مشکلاتی را در روند امدادرسانی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام اکبرزاده تصریح کرد: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه امام رضایی‌ها کمک‌های مردمی را در منطقه مدیریت می‌کند و در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان گروه‌های جهادی فعال در منطقه برگزار شد، مدرسه علمیه شهرستان خوی به عنوان ستاد فرماندهی گروه‌های جهادی انتخاب شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که هر روز پس لرزه‌ها در این مناطق ادامه دارد و منازل آسیب جدی دیده‌اند و مردم در چادرها سکونت دارند و امکان تهیه غذای گرم به دلیل عدم امکانات در منطقه و شیوع ویروس کرونا محدود است، زلزله زده‌ها نیاز جدی به غذاهای آماده و کنسرو دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی گفت: مدارس علمیه آذربایجان‌غربی و مدارس علمیه دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) بناب هم از مناطق زلزله زده بازدید میدانی کرده و آمادگی این حوزه علمیه بناب را برای کمک به زلزله‌زده‌ها اعلام کرده است اما از آنجایی که امکانات گروه‌های جهادی در منطقه محدود است نمی‌توانیم پذیرای گروه‌های جهادی دیگر باشیم.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید مردم را از وضعیت زلزله‌زده‌ها آگاه کنند و اگر کمک‌های مردمی در روزهای آتی قطع شوند زلزله‌زده‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و ضرورت دارد مسئولان در کنار زلزله‌زده‌ها باشند که حضور آن‌ها به مردم روحیه خواهد داد.

حجت الاسلام اکبرزاده از مردم خواست از توزیع کمک‌های مردمی به صورت شخصی خودداری کنند و کمک‌های مردمی را به ستاد گروه‌های جهادی جهت توزیع بهتر بین نیازمندان تحویل دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ھاشم امینی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    گرفتاریم