پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد مسلمان: حملات کرایست چرچ، زنگ خطری برای جامعه نیوزیلند

 حوزه/ یک استاد مصری تبار در دانشگاه نیوزیلند و کارمند وزارت حفاظت می گوید، حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ، با ۵۱ کشته و ده ها زخمی، باید تلنگر بیدارکننده ای برای جامعه نیوزیلند باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از RNZ ، دکتر کریم عادل اسماعیل کارمند وزارت حفاظت نیوزیلند می گوید جنایات کرایست چرچ در سال گذشته یک تلنگر بیدارکننده می باشد که بپذیریم همه چیز در جامعه ما نرمال نیست.

وی که یک شهروند مصری تبار نیوزیلند می باشد گفت که تیراندازی های وسیع در دو مسجدی در کرایست چرچ که باعث کشته شدن ۵۱ نمازگزار شد ، جای تعجب ندارد و باید آن را «زنگ خطر قرمزی» برای جامعه دانست.

وی گفت: اگر مدام به دنبال پنهان سازی باشیم نمی توانیم ادامه دهیم. نباید بگوییم اوه! همه چیز خوب است، گرایشی که در جامعه نیوزیلند وجود دارد.

اسمایل که تحصیلات دکترا را در اوکلند گذرانده، به خاطر شغلش فرصت سفر به بخش های مختلف نیوزیلند و اروپا را داشته است. او می گوید: در جاهایی مانند نورث لند احساس پذیرفته شدن می کنم اما در جاهای دیگر با من مثل یک خارجی برخورد می شود.

 اسماعیل معتقد است که جامعه باید در جهت تغییر کامل به سمت آرمان های چندفرهنگی تغییر کند، وگرنه این حوادث ممکن است تکرار شوند.

این استاد دانشگاه مصری تبار خاطرنشان کرد:  آنچه که در کرایست چرچ اتفاق افتاد وحشتناک بود ، اما متأسفانه جای تعجب ندارد. امیدوارم این قتل عام زنگ خطری برای جامعه نیوزلند باشد ... همه ما بخشی از این جامعه هستیم ، نه افراد اضافی. باید راهی پیدا کنیم برای دوستی و عضویت در یک جامعه فرهنگی گسترده تر که تمایزی میان ما و آن ها وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha