شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان

حوزه/ مدیرحوزه علمیه خواهران استان همدان تسریع در روند تثبیت جایگاه حوزه های علمیه خواهران در بین دستگاه های اجرایی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ام کلثوم امیدی در نشست مشترکی که با حجت الاسلام والمسلمین فلاحی نماینده منتخب شهر همدان برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را، بررسی بسترهای تعامل و همکاری و نیز استفاده از پتانسیل و پشتیبانی نماینده منتخب از طرح ها و برنامه های پژوهشی، فرهنگی و عمرانی مدیریت خواهران استان در جهت پویایی دین و احیای رسالت زن طراز انقلاب اسلامی و درخشش بیش از پیش حوزه های علمیه خواهران در سطح استان دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان خواستار حمایت های مادی و معنوی از سوی نماینده محترم جهت اجرای طرح های فرهنگی، پژوهشی و عمرانی در سطح استان و کشور شد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) در رمضان المبارک 1441 در جمع طلاب و روحانیون فرمودند که "جایگاه اجتماعی حوزه های علمیه خواهران باید در اجتماع از سوی کلیه دستگاه های اجرایی شناخته شود".

وی ادامه داد: خواستار تسریع در روند تثبیت جایگاه حوزه های علمیه خواهران در بین دستگاه های اجرایی هستیم، همچنین آمادگی پژوهشی و علمی در طرح پیشنهادات و طرحهای تقنینی داریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فلاحی نماینده منتخب شهر همدان ضمن تشکر از مردم فهیم و انقلابی شهر همدان و طلاب عزیز و گرانقدر استان همدان تصریح کرد: وظیفه ذاتی ما به عنوان نماینده مردم که نهاد تقنینی و نظارتی هستیم مشخص است و تمامی تلاش خود را جهت برطرف کردن مشکلات مردم که قشر طلاب را نیز شامل می شود، خواهیم داشت.

وی افزود: وظیفه نمایندگان مجلس این است که خلاء های قانونی را شناسایی کرده تا در جهت تسهیل امور اقشار مردم که روحانیت نیز جزء آن است گام بردارند، همچنین در بعد نظارتی نیز باید منافذ و بسترهای سوء استفاده از بیت المال را رصد و شناسایی کرده و نسبت به هدر رفت آن اقدام لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: دغدغه ما رفع مشکلات موجود در حوزه های علمیه است زیرا رسالت عظیم این دستگاه و فرهنگ سازی این قشر از مردم بر روند فرهنگ، سلامت و امنیت اخلاقی جامعه بر کسی پوشیده نیست. 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای پژوهشی حوزه های خواهران و نقش آن در امر تولید نرم افزار علمی و قانونگذاری، قول هرگونه مساعدت در جهت رفع موانع قانونی و ایجاد بسترهای رشد و تعامل را مطرح کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha