شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کشتار

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: نباید مسائلی مانند انتشار ویروس کرونا ما را از واقعیت هایی که در هند اتفاق می افتد غافل کند و هر مسلمان و هر مجموعه و سازمانی خود را متعهد بداند به عنوان حقوق بشر از افرادی که مظلومانه در هند کشته و آواره می شوند، دفاع کند.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در واکنش به اقدامات چند روز اخیر تندروهای هندو در کشتار مسلمانان هند، ضمن ابزار تأسف از انجام چنین اقداماتی اظهار کرد: این وقایع بسیار دردناک و برای هر انسانی در هر گوشه دنیا باور نکردنی است، چرا که در فضای امروز دنیا که ادعای تمدن، انسانیت و حقوق بشر وجود دارد شاهد آن هستیم که برخی دست به چنین فجایعی می زنند.

وی، این گونه وقایع را بازگشت بشریت به عصر جاهلیت بیان کرد و گفت: هندوهای افراطی با توجه به حمایت هایی که از طریق دولت می شوند دست به این فجایع زدند، هم چنان که وعده های انتخاباتی نخست وزیر هند در خصوص قانون اعطای حق شهروندی و استثناء شدن مسلمانان از این قانون مهاجرت ناخواسته را برای مسلمانان در هند رقم زده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: مسلمانانی که حق شهروندی از آنها سلب می شود، مجبور می شوند کشور خود را ترک کنند و اگر نخواهند آب و خاک خود را رها کنند، کشته می شوند و بین این دو راه مخیر شده اند.

وی اضافه کرد: نخست وزیر فعلی هند به دنبال تقویت پایگاه خود در جامعه هندو است، در حالی که در هند نزدیک به دویست میلیون مسلمان وجود دارد، اما مسلمانان به دلیل نداشتن حزب سیاسی مستحکم، قوی و کارآمد در عرصه های سیاسی جایگاه روشن و واضحی ندارند و نمی توانند نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام مومنی، واکنش سازمان های حقوق بشر در مورد این فجایع را خواستار شد و افزود: باید سازمان های حقوق بشری، دیده بان حقوق بشر، سران کنفرانس اسلامی و حتی مردم آزادی خواه سراسر دنیا نسبت به وضعیت اسف بار نسل کشی در هند واکنش نشان دهند.

وی خاطر نشان کرد: نباید مسائلی مانند انتشار ویروس کرونا ما را از واقعیت هایی که در هند اتفاق می افتد، غافل کند و هر مسلمان و هر مجموعه و سازمانی خود را متعهد بداند به عنوان حقوق بشر از افرادی که مظلومانه در هند کشته و آواره می شوند، دفاع کند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به حدیث نبوی در حمایت از مظلوم، این کشتار فجیع را محکوم نمود و اذعان داشت: حوزه های علمیه، سازمان ها و نهادهای دولتی و وزارت امورخارجه با رایزنی هایی که انجام می دهند باید فشار هندوهای افراطی به مسلمانان را به حداقل برسانند تا نظم و آسایش بین مردم مسلمان هند ایجاد شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha