شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور-مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، دست تفرقه‌افکن انگلیس را عامل خون‌های پاک ریخته شده شیعیان هندی دانست و گفت: این اسلام هراسی که توسط استکبار جهانی در دنیا شکل‌گرفته، توطئه‌ای است برای اینکه پیروان ادیان را به جان یکدیگر بیندازند تا عمر نحس خودشان ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان هند، توسط هندوهای تندرو و افراطی، اظهار داشت: علیرغم اینکه سالیان سال مسلمانان و هندوها در سرزمین پهناور هندوستان در کنار یکدیگر به‌ طور کاملاً مسالمت‌آمیز زندگی کردند، امروز به دلیل نقشه‌های شوم استکبار جهانی و سیاست نحس تفرقه بینداز و حکومت کن، متأسفانه به جان یکدیگر افتاده و هم اکنون شاهد این قتل و جنایت‌ها هستیم.

وی ریشه تفرقه‌افکنی‌های دشمنان را ترس از وحدت ادیان علیه سیاست‌ها و تحرکات شیطان‌صفتان استکبار جهادی و ایادی آن دانست و تصریح کرد: امروز که ملت‌ها بیدار شده و می‌خواهند پشت‌به‌پشت همدیگر دهند تا استکبار را نابود کنند، دست تفرقه‌افکن انگلیس و سایر کشورهای استعماری سبب شده این قتل‌عام‌ها در سرزمین ادیان بزرگی چون بودائی و مسلمان رخ دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور در ادامه تصریح کرد: من به نمایندگی از شورای نهادهای حوزوی خوزستان، ضمن محکوم کردن این جنایات، به مردم جهان می‌گویم که به گذشته مسلمانان رجوع کرده و ببینند که در کجا مسلمانان آغازگر جنگ‌ها بوده و در ادوار تاریخ، از جانب مسلمین به چه کسی آسیب رسیده است!؟ آیا جز این بوده که مسلمانان همواره منادی وحدت و یکپارچگی ملت‌های دنیا برای صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: این اسلام هراسی که توسط استکبار جهانی در دنیا شکل‌گرفته، توطئه‌ای است برای اینکه پیروان ادیان را به جان یکدیگر بیندازند تا عمر نحس خودشان ادامه پیدا کند.

وی گفت: به مردم جهان به‌خصوص به هندوها، جمله تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را که فرمودند: «اگر دین ندارید، آزاده باشید» تذکر می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم که حریت را محور تفکرات خود قرار داده و فریب توطئه‌های مذبوحانه دشمن را نخورند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: امیدواریم دولت هند به‌زودی تدابیری اتخاذ کرده و مانع از گسترش این جنایات علیه مسلمین کشورش شود تا إن‌شاءالله همه با هم، به‌ عنوان کشورهایی که سال‌های سال زیر یوق ستمگری‌های استعمارگران، آسیب دیده است، در کنار همدیگر علیه استکبار قد علم کنیم و موجبات ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور در پایان گفت: مجدداً ضمن محکوم کردن این جنایات فجیع، آرزوی وحدت و یکپارچگی مستضعفان عالم برای غلبه بر استکبار جهانی را داریم.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha