پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زینب سلیمان پور مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم قدس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) خواهران شهر قدس گفت: رعایت نکات بهداشتی و پزشکی توأمان با دعا و توسل برای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا ضرورت دارد.

خانم زینب سلیمان‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت طلاب در شرایط کنونی، اظهار داشت: با تدابیری که صورت گرفته است طلاب در ایام تعطیلات اجباری فرصت درس و تحصیلات را از دست نخواهند داد و طبق مکاتبه ای که با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران داشتیم استفاده از ظرفیت های شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان جهت برگزاری کلاسهای درس به صورت مجازی و از راه دور مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: با هماهنگی اساتید مدرسه، گروه‌های مجازی دروس مختلف تشکیل شده و روند تدریس همچون گذشته ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر قدس در ادامه با بیان این که کلاس های گروه های مجازی کاملا رسمی است، گفت: همه دروسی که در گروه های فضای مجازی توسط اساتید تدریس می شود در سامانه آموزش ثبت می شود و طلاب در همه گروه های درسی حضور و غیاب می شوند.

وی ابراز داشت: همچنین امکان استفاده از دروس مرکز آموزش های غیرحضوری نیز در صورت درخواست مدرسه و اساتید برای ما فراهم شده است.

سلیمان‌پور تأکید کرد: حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) فقط در بخش آموزشی تعطیل شده است و بخش های اداری آن با رعایت دستورالعمل های ارسالی از مرکز مدیریت و با تأکید بر حفظ سلامتی همکاران فعال می باشد و پاسخگوی طلاب عزیز چه از طریق تلفن و در صورت مراجعه حضوری خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه خواهران عنوان داشت: در این روزها که برخی از هموطنان ما درگیر بیماری های عفونی و یا دچار استرس و نگرانی به خاطر اخبار افراطی در این خصوص شده اند. بیش از پیش همبستگی اجتماعی احساس می‌شود و حوزه علمیه باید درس هایی که در مکتب معارف فاطمی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را خوانده است در این مواقع به خوبی ارائه دهد.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر قدس تصریح کرد: این حوزه در بخش فرهنگی وارد عمل شده و با انتشار پیام های آرام بخش و توصیه های بزرگان دین در فضای مجازی سعی کرده است تا رسالت تبلیغی خود را انجام دهد و هموطنان عزیز را به آرامش دعوت کند؛ همچنین مشارکت فعال و چشمگیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) با ستاد اقامه نماز جمعه در ذبح قربانی به جهت سلامتی همشهریان و دفع بلا و امراض، مشارکت در طرح خرید اقلام بهداشتی برای خانواده های نیازمند مشارکت در کمپین تقدیر و تشکر از کادر پزشکی و بهداشت عمومی کشور از دیگر اقدامات حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) بوده است.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: کشور اسلامی ما در طی ۴۰ سال مجاهدت و مقاومت خود در بخش‌های مختلف فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده و تجربه نشان داده است در تمام این ابتلائات با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) و همکاری و وحدت و انسجام توانسته است به خوبی از آنها عبور کند.

وی افزود: این برهه از تاریخ کشور عزیزمان نیز با انتشار ویروسی منحوس این گونه رقم خورده است که امیدواریم با تلاش مضاعف مسئولان و درایت و هوشیاری مردم و عمل کردن به توصیه های پزشکان و کادر بهداشتی جامعه و نیز دعا، توسل و استغفار به ویژه در این ماه عزیز و پر فضیلت بتوانیم این ویروس را ریشه کن کنیم و آنچه مهم است امید به آینده ای روشن و امید به زندگی است و قطعاً با کمک و یاری همدیگر کرونا را شکست خواهیم داد.

۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha