چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
صفیخانی

حوزه/ مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: خواندن دعا تأثیر مهمی در روح و جان انسان می گذارد و برای حل مشکلات و سختی‌ها بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام علاء الدین صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: دین مبین اسلام برای برون رفت از بلاها و امتحانات الهی نسخه های شفابخشی را برای انسان تجویز کرده که در این ارتباط، احادیث و روایات بسیاری از ائمه معصومین(ع) نقل شده است.

وی افزود: نباید از ادعیه غافل باشیم، انسان هنگامی که به درگاه خدای متعال روی می آورد و دعا می کند شایستگی های تازه ای در وجودش شکوفه می زند و همین شایستگی ها سبب می شود که خدای متعال سهم بیشتر از مواهب خود را به او ارزانی دارد.

مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه خواندن دعا تأثیر مهمی در روح و جان انسان می گذارد و برای حل مشکلات و سختی‌ها بسیار مؤثر است، اظهار کرد: دعا باید از روی اخلاص و از صمیم قلب و با حالت تضرع و تواضع باشد و انسان نباید تنها به دعا خواندن با زبان اکتفا کند بلکه روح دعا باید در جان و در تمام ذرات وجود انسان نفوذ کند.

وی ادامه داد: با خواندن دعا، توکل در انسان افزایش می یابد و نیروی اعتماد بر قدرتی متعال که همیشه همراه اوست و شاهد و ناظر اعمال و گفتار اوست، به او امیدی برای حرکت در مسیر تکامل می دهد.

حجت الاسلام صفی خانی بیان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند در روی زمین دو وسیله و ابزار برای امنیت از عذاب الهی وجود دارد یکی وجود حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) که با رحمت آن بزرگوار این امنیت برداشته شد و دوم استغفار است که همواره در دسترس همگان است.

مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین با تأکید بر عمل کردن به توصیه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه، مواردی همچون «تقوای الهی، استرجاع به درگاه خداوند، استغفار، خواندن حدیث کساء، صدقه دادن و توسل به اهل بیت(ع)» را  از راهکارهای برون رفت از سختی ها، بلاها و بیماری ها برشمرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha