جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درختکاری امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: در این شرایط اجتماعی باید از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و همه مجاهدین عرصه سلامت، که برای سلامتی جامعه ایثار می کنند، تقدیر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، صبح امروز در هفته‌ منابع طبیعی و روز درختکاری، با حضور در مرکز صدا و سیمای استان همدان، دو اصله نهال را غرس کرد.

امام جمعه همدان در ادامه با تبریک میلاد امام جواد(ع) و هفته درختکاری، خاطرنشان کرد: از منظر اسلام، درختکاری یکی از حسنات بزرگ محسوب می شود.

وی افزود: زمانی که پیامبر اسلام(ص) صدقات و حسنات انسانی را می شمارند، در کنار تعلیم علم، آموزش قرآن و ساختن مسجد، درختکاری را نیز نام بردند و این نشان دهنده توجه اسلام به حفظ محیط زیست، درختکاری و هوای پاک است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیامبر اسلام در بسیاری از موارد قطع کردن درختان را ممنوع کرده اند، ابراز داشت: در حدیثی از حضرت محمد(ص) نقل شده که حتی اگر در آستانه قیامت هم قرار گرفتیم و شرایط کاشت درخت وجود داشت، باز هم باید نسبت به کاشت درخت همت داشته باشیم.

وی تأکید کرد: خواهش بنده از همه عزیزان این است که هر کس، در هر جایی که امکان پذیر است، چه در منزل و چه در محل کار؛ با کاشت نهال این سنت حسنه را استمرار ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، یادآور شد: در این شرایط اجتماعی باید از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و همه مجاهدین عرصه سلامت، که برای سلامتی جامعه ایثار می کنند، تقدیر کنیم.

وی تصریح کرد: درختکاری، سلامت جامعه  را تضمین می کند و امروز خیلی از عزیزان ما در عرصه سلامت، به معنای واقعی کلمه در حال ایثار هستند و باید از این ایثار و از خود گذشتگی تشکر کرده و دعا کنیم که ان شاءالله این مشکل نیز هرچه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha