دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

 حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: باید موضوع و اهمیت درخت و درختکاری را به فرزندانمان بیاموزیم، چرا که این فضا دانشگاهِ فهم و درک عالم هستی و آیات الهی به شمار می‌آید و اگر کسی ارتباطی با این فضا نداشته باشد، نمی‌تواند آیات قرآن کریم را آن گونه که هست، متوجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم روز درختکاری، گفت: در روزهایی که بهترین زمان برای کاشت درخت محسوب می‌شود، انتظار این است که همگان بسیج شویم تا محیط زندگی را سرسبزتر کنیم.  

وی تصریح کرد: باید موضوع و اهمیت درخت و درختکاری را به فرزندانمان بیاموزیم، چرا که این فضا دانشگاهِ فهم و درک عالم هستی و آیات الهی به شمار می‌آید و اگر کسی ارتباطی با این فضا نداشته باشد، نمی‌تواند آیات قرآن کریم را آن گونه که هست، متوجه شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خدای متعال خیلی از مسائل را با تشبیه عالم طبیعت مطرح کرده است تا درک آن مطلب آسان‌تر و عمیق‌تر شود و انسان با فهم بیشتری به حقایق عالم پی ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه در جمع مسئولانی که در برنامه روز درختکاری حضور یافته بودند نیز بیان کرد: خدا فرموده وقتی نزولات آسمانی را می‌بارانیم، زمین مرده به جنب و جوش می‌آید و از هر زوجی می‌رویاند و اینها حقایق عالم هستی است که هر چه آن را بیشتر درک کنیم، زندگیِ با معناتری پیدا می‌کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: خداوند روزی انسان‌ها را در سفره زمین قرار داده است، به شرط آنکه قدر آن را بدانیم و بساطش را بهم نریزیم و زمین‌ها را در همان راستایی که خداوند قرار داده است، استفاده کنیم. نباید بهترین زمین‌ها را به زمین مسکونی تبدیل کنیم و زمین‌های درجه چندم را به زمین کشاورزی اختصاص دهیم

نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا از کوچک‌ترین فضاها برای توسعه فضای سبز و درختکاری استفاده کنیم و همه برای این امر همت داشته باشیم. کاشت درخت باعث می‌شود که مسائل و آیات قرآن را درک کنیم که بدون پی بردن به سیستم درختان امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: طبیعت بستر آموزشی برای فهم حقایق عالم هستی است و خداوند همیشه طبیعت را با تعبیر آیه و نشانه برای انسان نام برده است.

 وی با تبریک ولادت امام جواد(ع)، گفت: از خداوند می‌خواهیم بلا را از مردم ایران اسلامی و همه مردم دنیا، ولو غیرمسلمانان دور کند و از جنگ، بیماری و رنج دور نگه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha