چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 889229
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
درختکاری

حوزه/ در مراسمی با حضور مسئولان شهری پویش «درخت دوستی بنشانیم» در شهر قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه پویش «درخت دوستی بنشانیم» در مراسمی با حضور شهردار قم، رئیس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران و مسئولین شهری برای سومین سال متوالی آغاز شد.

در قالب این طرح توسعه درختکاری با مشارکت شهروندان صورت گرفته که در سال‌های قبل استقبال قابل توجهی نیز از آن انجام شده است.

البته امسال به دلیل شیوع بیماری‌های واگیردار توزیع عمومی نهال در بین شهروندان در قالب این طرح متوقف شده اما کاشت نهال از سوی شهرداری در سطح شهر انجام می‌شود.

در سال‌های اخیر با اختصاص بودجه‌ای قابل توجه از سوی شهرداری قم به صورت متوسط سالیانه بیش از ۳۰۰ هکتار توسعه فضای سبز در شهر قم صورت می‌گیرد.

شهردار قم در این مراسم با تاکید بر اینکه با پویش درخت دوستی بنشان به دنبال توسعه درختکاری در شهر و کشور هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌های اصلی که در قم داشتیم این بوده که بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان امسال برای توسعه فضای سبز اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه هر سال ۳۰۰ هکتار فضای سبز در شهر قم توسعه پیدا می‌کند، گفت: از ۱۴ مترمربع سرانه فضای سبز در سال ۱۳۹۴ سرانه را به بالای ۲۰ مترمربع رسانده‌ایم و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ این سرانه را به ۲۷ مترمربع افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به همت و تلاش عالی شهرداری در توسعه درختکاری در شهر، گفت: امیدواریم تمام مردم در کنار کاشت درخت به مراقبت از درختان توجه کنند؛ حفظ و حراست از درختان و فضای سبز اهمیت ویژه‌ای دارد و به نوعی حراست از شادابی جامعه است.

جلالی با اشاره به پویش درختی دوستی بنشان، گفت: پیام این شعار این است که می‌خواهیم محبت و عاطفه و احساس انسانی را با کاشت فضای سبز به هم هدیه دهیم و امیدواریم همه به این امر توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha