چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین شیخ الاسلام

حوزه/ برخی شخصیت های کشوری و فعال در حوزه سیاست خارجی، در پیام هایی با تسلیت درگذشت حسین شیخ الاسلام، از خدمات این دیپلمات نام آشنا تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، برخی شخصیت های کشوری و فعال در حوزه سیاست خارجی، در پیام هایی، درگذشت حسین شیخ الاسلام، دیپلمات باسابقه و معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفتند.

تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی:

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی آورده است: درگذشت دیپلمات برجسته و مجرب و نماینده ادوار مجلس ، مرحوم جناب آقای حسین شیخ الاسلام‌ موجب تاسف و تاثر گردید .

ایشان از خدمتگزاران صدیق و چهره های دلسوز و باورمند به آرمان های نظام اسلامی و دارای روحیه مکتبی و همت شایسته در حوزه سیاست خارجی و بین الملل بودند.

ضمن عرض تسلیت به دوستان و آشنایان‌ ، خانواده معزز و سایر وابستگان محترم ،از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید ، رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

پیام دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام که سالیان بسیار زیادی در عرصه های مختلف و از جمله در حوزه سیاست خارجی فعالیت داشته و دارای شخصیتی انقلابی، مردمی، متواضع، همراه نظام، انقلاب و رهبری بوده اند موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

دکتر حسین شیخ الاسلام به عنوان یکی از دیپلمات های برجسته کشورمان همواره در مسئولیت های مختلف از جمله معاونت عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دوران تصدی اینجانب ، سفارت ایران در سوریه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مشاورت وزیر امورخارجه، معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و ... نقش ارزشمند و محوری را در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب ایفاء نمودند و خدمات مهمی را به کشور عرضه کردند که همواره نام و یاد ایشان به نیکی در اذهان باقی خواهد ماند.

توفیق همکاری نزدیک از دوران وزارت امور خارجه تاکنون با دکتر شیخ الاسلام برای اینجانب وجود داشته است که شخصیتی ارزشمند، با اخلاق، متعهد، متخصص و با اخلاص بود.

اینجانب این ضایعه و مصیبت را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، همکاران و دوستان سابق ایشان در وزارت اموز خارجه و تمامی علاقه مندان این شخصیت بزرگوار و ارزشی و خانواده‌ معزز آن مرحوم تسلیت عرض نموده ، از خداوند رحمان، تعالی درجات و رحمت و غفران الهی را برای وی و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت می کنم.

تسلیت دکتر ظریف، وزیر امور خارجه:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت دوست قدیمی، برادر صادق و دلسوز و همکار ارزشمند و پیشکسوت مرحوم حسین شیخ الاسلام موجب اندوه فراوان اینجانب و تمامی دوستان و همکاران آن عزیز در وزارت امور خارجه شد.

نام حسین شیخ الاسلام برای بنده همواره با دیانت، صداقت، صراحت و رفاقت همراه بوده است. مجاهدت ها و خدمات صادقانه حسین عزیز هیچگاه فراموش نخواهد شد. از خداوند قادر متعال شادی روح و علو درجات برای این یار دیرین و صبر و اجر برای همسر محترمه و فرزندان عزیز و سایر بازماندگان و همه دوستان و بستگان و همکاران ایشان طلب می کنم.

پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام که سال‌های متمادی در عرصه‌های مختلف از جمله در شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منشأ خدمات ارزشمندی در حوزه روابط بین‌الملل بود، موجب تأثر و تأسف گردید.

دکتر شیخ الاسلام به عنوان شخصیتی متعهد، مؤمن و متخصص در مسئولیت‌های مختلف از جمله عضویت در شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، سفارت ایران در سوریه و نمایندگی مجلس شورای اسلامی همراه صدیق انقلاب و رهبری در اعتلای ارزش‌های الهی و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بود.

اینجانب، مصیبت وارده را به اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سایر همکاران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده از خداوند متعال، رحمت و غفران واسعه برای وی و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت می‌کنم


تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه:

سید عباس موسوی با ابراز تاسف وتسلیت از خبر درگذشت مرحوم حسین شیخ الاسلام، نوشت: هر وقت همدیگر را در جلسات مشترک بویژه جلسات سه شنبه های دکتر ظریف با نخبگان دانشگاهی و دیپلمات های ارشد سابق و لاحق می دیدیم با تبسمی خاص ابراز محبت می کرد. می گفت: می دونید شما را به دو دلیل خیلی دوست دارم: یکی بخاطر مواضع خوبی که می گیرید و دیگری برای همنام بودن با شهید سید عباس موسوی دبیرکل فقید حزب الله لبنان ... "

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه:

بهاروند، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه هم نوشت: دیپلماسی کشور ما یک چهره آشنا و زحمت کش را از دست داد. حسین شیخ الاسلام دیپلماتی بود که تا آخرین لحظات حیاتش بر اصول خود پافشاری نمود و همواره صادقانه و مخلصانه در راستای خدمت به اهداف نظام تلاش کرد.

در گذشت این همکار بزرگوار را از طرف خود و همکارانم در بخش حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تسلیت عرض می کنم.

از خداوند رحمت واسعه برای او و صبر جمیل برای خانواده، دوستان و همکاران او طلب می کنیم.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha