پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 889560
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
تصاویر / حضور طلاب حوزه علمیه در بیمارستان فرقانی قم

حوزه/ در هفته‌های اخیر نوع نیاز مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا با حوادث قبلی تفاوت داشت، این بار مردم نیازمند این بودند که جهادگران نه بعد از وقوع خطر و حادثه بلکه درزمانی که احتمال خطر وجود داشت به یاری آن‌ها بیایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سال‌های اخیر کشورمان آبستن حوادث تلخ و شیرین زیادی بوده است، حوادثی که البته بیشتر آن‌ها دردناک و تلخ بوده است و در این میان تعداد زیادی از هم‌وطنان نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.

زلزله کرمانشاه (سرپل ذهاب) در ۲۱ آبان ماه ۹۶ و وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور در هفته اول فرودین امسال تنها دو مورد از این وقایع تلخ بود که ملت ایران در سال‌های اخیر آن را تجربه کرده است.

حال بگذریم که همین چند ماه پیش نیز استان‌های جنوبی مانند استان محروم سیستان و بلوچستان درگیر سیل بودند و خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.

در این میان نکته قابل‌توجه حضور فعال، خودجوش و جهادی بسیاری از هم‌وطنان در این مناطق بحران‌زده بود، که به یاری مردم شهرها و روستاهای آسیب‌دیده رفته بودند تا در کنار کاستن از آمال درد و همدردی با آن‌ها در حل مشکلات ریزودرشت آن‌ها سهیم باشند.

نکته قابل‌توجه در این امدادرسانی‌ها حضور فعال و انقلابی طلاب و روحانیون بود، طلابی که از همان آغازین ساعات وقوع چنین حوادثی عازم این مناطق شدند و پا به‌پای مردم به خدمت‌رسانی مشغول شدند.

زلزله سرپل ذهاب و همچنین وقوع سیل در آغازین روزهای عید امسال دو نمونه از حوادثی بود که روحانیون جهادی با تشکیل گروه‌های مختلف از امدادرسانی گرفته تا فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای را در دستور کار قراردادند و گوشه‌ای از ارادت و خدمت‌رسانی خودشان را به مردم ایران‌زمین نشان دادند.

حتی بسیاری از گروه‌های جهادی هنوز نیز ارتباط خود با این مناطق حفظ کرده‌اند و در عرصه‌های دیگر به خدمت‌رسانی به بسیاری از مناطق محروم ادامه می‌دهند.

در این میان در هفته‌های اخیر نوع نیاز مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا با حوادث قبلی تفاوت داشت، این بار مردم نیازمند این بودند که جهادگران نه بعد از وقوع خطر و حادثه بلکه درزمانی که احتمال خطر وجود داشت به یاری آن‌ها بیایند.

این بار نیز بدون فراخوان و دستور بار دیگر طلاب جهادی وارد عرصه شدند و با حضور در مراکز درمانی اقدام به یاری‌رساندن به بیماران شدند.

بیمارانی که به علت محدودیت‌های موجود و البته خطر ابتلا به بیماری از داشتن همراه محروم بودند و با توجه به نوع بیماری و جو روانی ایجادشده نیازمند مشاوره‌های روحی و دینی بودند.

طلاب جهادی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در قم، اقدام به حضور در کنار بیماران به‌عنوان همراه کردند و علاوه بردادن مشاوره به بیماران در سایر خدماتی که امکان و توانایی انجام آن را داشتند، اقدام به خدمت‌رسانی کرده و می‌کنند.

درواقع این بار جهادگران باوجود خطر و احتمال ابتلای خودشان به این بیماری، خدمت به بیماران را که درسیره ائمه و اهل‌بیت (ع) نیز بارها تأکید شده بر خود واجب دانستند و در این مسیر ارزشمند قدم برداشتند.

این اقدامات جهادی زمانی ارزش بیشتری به خود می‌گیرد که بدانیم دشمنان انقلاب و ایران اسلامی در طی دهه‌های اخیر به‌خصوص در سال‌های اخیر با تمرکز بر روی فضای مجازی تنها هدفشان ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و روحانیت بوده و به‌خوبی بر این مهم اشراف دارند که یکی از راه‌های براندازی نظام و انقلاب اسلامی ایران ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است.

باوجود تمامی این توطئه‌های ریزودرشت بازهم این روحانیون و طلاب جهادی هستند که با شناخت دقیق مواضع دشمنان انقلاب هرزمانی که احساس کردند که مردم ایران‌زمین از سیستان گرفته تا تبریز و آذربایجان، از خراسان گرفته تا اهواز و بوشهر و هر جای دیگر ایران نیاز به کمک و یاری داشته‌اند بدون درنگ و مطلع ماندن برای فلان پرواز و.. با حداقل‌ترین امکانات به یاری مردم شتافته و نشان دادند که در مسیر خدمت‌رسانی به مردم همیشه پیش‌قدم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha