شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رنجبر

حوزه/ معاون شهردار قم از ارائه دستورالعمل‌های لازم به سازمان‌ها و مناطق شهرداری در خصوص شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: در راستای آموزش عمومی بهداشت، امکانات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته تا پیام های بهداشتی در مقابله با این بیماری بصورت مشترک اکران شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن رنجبر با اشاره به ابلاغ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص مأموریت‌های شهرداری‌ها در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: این مأموریت‌ها در شهرداری قم به صورت دستورالعمل آماده‌سازی و به مناطق و سازمان‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به جزئیات این ابلاغیه دستورالعمل و ضرورت جلوگیری از گسترش و شویع ویروس کرونا در شهر قم و همچنین آرامش بخشی به مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: آماده‌سازی سامانه‌ها و ظرفیت‌های رفع آلودگی، آموزش مضاعف عناصر درگیر از جمله کارمندان و کارگران شهرداری در این دستورالعمل مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه در این راستا شهرداری قم ضمن استفاده از امکانات و ظرفیت‌های خود در ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری، آموزش کارکنان و کارگران شهری خدمات شهری و فضای سبز و اهدای بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و دستکش و مایع ضدعفونی را در دستور کار داشته است، خاطر نشان کرد: همچنین در راستای آموزش عمومی بهداشت که در این دستورالعمل مورد تاکید بوده است امکانات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته تا پیام‌های بهداشتی در مقابله با این بیماری به عنوان فعالیتی مشترک اکران شود.

وی اطلاع‌رسانی مناسب همراه با ایجاد آرامش، رعایت مسائل شرعی و انجام اقدامات بهداشتی برای فوت‌شدگان برابر دستورالعمل‌های خاص وزارت بهداشت، تهیه لوازم حفاظت فردی در سطح مورد نیاز و توزیع بین عناصر درگیر، مدیریت پسماندهای عفونی،ارزیابی و ضدعفونی کردن مداوم وسایل حمل و نقل عمومی، وسایل بازی در بوستان‌ها، ماشین‌ها و ایستگاه‌های آتش نشانی، ایستگاه‌های اتوبوس، سرویس بهداشتی و محیط اداری را از دیگر اقدامات مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان کرد.

وی گفت: سازماندهی و آماده‌سازی بخش قرنطینه برای اقدام بهداشتی جهت افراد مشکوک در امکانات شهری از جمله سالن‌های ورزشی و مدیریت بحران هم جزو موارد این دستورالعمل بوده که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رنجبر در پایان گفت: تاکنون شهرداری قم تمام موارد ذکر شده در این دستورالعمل را بطور کامل رعایت کرده و رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از گسترش این بیماری به صورت جدی در دستور کار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha