پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید سجاد موسوی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، اهتمام به دعا و توسل در کنار رعایت مسایل بهداشتی و درمانی را لازمه غلبه بر ویروس کرونا دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سجاد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان ناشی از ویروس کرونا اظهار داشت: در وضعیت کنونی در کنار اهتمام همه جانبه بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و توصیه های متخصصان و پزشکان، به هیچ وجه نباید از اهمیت دعا و نیایش به درگاه الهی و نیز توسل بر ائمه اطهار(ع) غافل شد، چرا که به تعبیر امام صادق(ع)، دعا شفای همه دردهاست.

وی افزود: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید:"ادعونی استجب لکم" و در واقع از برکات دعا به درگاه الهی این است که هم زمینه ساز شفای انسان از امراض جسمی و روحی می شود و هم این که باعث نشاط و انگیزه مضاعف در وجود آدمی می گردد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان این که دعا و توسل موجب تقرب انسان به خدای متعال و اهل بیت(ع) است، گفت: انسان در دعا با خدای خود به مناجات می پردازد و به این وسیله از مشکلاتی که موجب نگرانی و تشویش و دلهره در زندگی‏اش شده، به او پناه می‏برد و همان طور که ما از آموزه های دینی خود فراگرفته ایم با یاد خدا، قلب انسان آرامش و طمأنینه حقیقی پیدا می کند.

وی با اشاره به این که اهتمام به دعا و توسل به معنای نادیده گرفتن امور ناشی از بهداشت و درمان نیست، خاطرنشان کرد: توجه به دعا و نیز درمان و رعایت اصول بهداشتی باید توأم با هم باشد و افراط و تفریط در این باره پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین افزود: به طور خلاصه باید گفت که پذیرش سخن پزشک و عمل به دستورات آن به معنای نادیده گرفتن توکل و توسل و دعا و خواسته از خدا و حضرات معصومین(ع) نیست، بلکه اتفاقاً سفارش مؤکد شده که در بلاها و مشکلات به خدای متعال و اولیای الهی التجا پیدا کنید و به خصوص در ماه رجب که قرار داریم، زمینه و شرایط دعا و مناجات و توسل به خوبی فراهم است و لذا نباید از اهمیت این موضوع غافل شویم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha