جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری از فیوضات معنوی ماه رجب برای آماده‌سازی خود به‌منظور ورود به ماه‌های شعبان و رمضان، گفت: نیایش در این ماه سکوی پرش و هم‌تراز پرستش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، بر بهره‌گیری از فیوضات معنوی ماه رجب برای آماده‌سازی خود به‌منظور ورود به ماه‌های شعبان و رمضان تأکید کرد.

وی افزود: در این راستا دعا و نیایش هم هدف است و هم وسیله هدف است؛ زیرا خود نوعی عبادت به شمار می‌رود؛ از این‌ رو خداوند کسانی را که از این عبادت سر باز می‌زنند مستکبر نامیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همچنین دعا وسیله است چون انس با دعا قرب الهی را به دنبال دارد، اضافه کرد: در دعا، نیایش و هم ستایش و پرستش یکجا جمع است؛ به همین دلیل می‌توان گفت نیایش سکوی پرش و هم‌تراز پرستش بوده و جدی‌ترین حالت انسان در رابطه با خداوند حالت نیایش است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دعا یعنی رسیدن به عبودیت، چرا که دعا مرکب راهوار تقرب و مغز عبادت و سپر مؤمن است.

وی با بیان اینکه دعا کلید رحمت و نردبان معنویت و رسیدن به آرامش است، اضافه کرد: دعاهای ماه رجب عالیة المضامین است، از این‌ رو مراقب باشیم از آن غافل نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید اگر دعای شما نباشد ارزشی پیش خدا ندارید، گفت: یکی از دعاهای ماه رجب این جمله است «اللهم انی اسئلک صبر الشاکرین لک»؛ صبر شاکرین را از خدا بخواهیم.

وی افزود: باید در خوشی‌ها شاکر باشیم تا بتوانیم در سختی‌ها مقاومت کنیم؛ چرا که دنیا نوش و نیشش به هم آمیخته و به هم پیوند خورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید در خوشی‌ها و سلامتی‌ها شاکر بوده و در سختی‌ها و بیماری‌ها صابر و مقاوم باشیم و از اضطراب و استرس دوری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha