سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حقیقتاً والاترین عیار بندگی در زندگانی سراسر نورانی امیرالمومنین(ع) متجلی است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ۱۳ رجب، سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) اظهار داشت: ما اگر مروری داشته باشیم بر زندگی امیرالمومنین(ع) به خوبی متوجه می شویم که لحظه لحظه ی عمر شریف حضرت تجلی در بندگی خدا دارد و به این خاطر شخصیتی چون ایشان که در همه فضایل و شایستگی ها پس از نبی مکرم اسلام سرآمد هستند، بهترین الگو نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای همه آزادی خواهان و حق طلبان به شمار می روند.

وی افزود: البته مسلم است که برای درک و دریافت حقیقت شخصیت امام علی(ع) می بایست بیش و پیش از هر چیز پای گفتار و سخن حضرت رسول (ص) و دختر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) بنشینیم تا اندکی بدانیم که مولود کعبه به راستی کیست و چه مقام و منزلتی دارد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: مولی الموحدین علی (ع) مظهر تام و تمام صفات جمال و جلال الهی هستند که این مظهریت را در تمام حرکات و سکنات و گفتار خود به منصه ظهور رسانده اند؛ به عبارت دیگر هم از جهت خلقت نوری که ایشان دارند و ما نمی توانیم آن را تصور کنیم و هم از جهت خلقت مادی، یک شخصیت ممتاز و بی نظیر به شمار می روند، چه آن که در بحث خلقت مادی نیز حضرت از همان ابتدای دوران طفولیت ظاهری در دامان نبی اکرم(ص) رشد و پرورش یافتند و تا پایان حیات این دنیایی شان، زندگی سرتاسر موحدانه داشتند.

وی اضافه کرد: از سویی این که حضرت، تنها انسانی بوده اند که در خانه خدا به دنیا آمده و در خانه خدا نیز شهید شده اند دلیل دیگری بر عظمت فوق تصور اول مظلوم عالم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر این که ارزشمندترین و والاترین عیار بندگی در زندگانی امیرالمومنین(ع) متجلی است، گفت: امام علی(ع) در همه عُمر نورانی خویش چه در عرصه ها و شئون فردی و چه شئون اجتماعی، بر محور حق و حقیقت رفتار کردند، تا آن جا که پیامبر اکرم(ص) در کلامی جاودانه در وصف ایشان فرمودند: «علی مع الحق و الحق مع علی».

وی بیان داشت: از سویی حضرت امیر(ع) با پیامبر (ص) در تمامی فضایل مشترک بودند به جز بحث نبوت و اساساً نظام اسلامی و قرآن و دین با فداکاری های امیرالمومنین(ع) در پرتو تبعیت از نبی اکرم(ص) ایجاد شد و قوت گرفت و امام علی(ع) بر اساس آیه مبارکه سوره واقعه مصداق بارز "السابقون السابقون" هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha